Skip to main content

Haii allemaal,

Mijn ouders zijn al een tijdje officieel gescheiden, maar ze wonen tot nu toe nog in 1 huis. Nu heeft mijn vader een huis gevonden en is de kans groot dat hij daar zsm gaat wonen.

Ik wilde een beetje info oppakken van hoe jullie het doen met gescheiden ouders. Ik wil namelijk graag net zovaak bij mijn vaders als moeder zijn (dus wrs om de week) maar hoe doe je dat met kleren, schoolspullen etc etc. Neem je dat iedere x weer mee?

Groetjess.

Hey Anoniemaub123,

Wat heftig dat je ouders gescheiden zijn. Wat vind jij ervan?

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik hoor van andere kinderen/jongeren/.. dat hun vaak een kamer met spullen hebben zowel als bij hun moeder als vader.

Schoolspullen is lastig, je boeken en schriften zul je waarschijnlijk steeds mee moeten nemen van je moeder naar je vader en andersom. Dingetjes als een etui en pennen/potloden etc kan je denk ik bij allebei gewoon op of in je bureau of ergens anders houden. Je zou eventueel met school kunnen overleggen of hun hierin iets kunnen regelen of in ieder geval dat ze met je mee kunnen denken.

Qua kleren zou ik bij allebei een beetje een basis hebben. Dus bij allebei een aantal setjes, dan hoef je niet steeds dat in en uit te pakken en mee te sjouwen. Als je dan heel graag een setje wilt meenemen van de een naar de ander, dan kan dat natuurlijk. Maar ik zou zorgen dat je bij allebei standaard wat sokken, ondergoed een trui en broek/jurk/rok dat soort dingen hebt.

Ken je misschien iemand anders waarvan de ouders gescheiden zijn, misschien zou je het dan eens aan die persoon kunnen vragen? Of met je ouders (vader en/of moeder) bespreken hoe zij denken dat je dit het beste kunt doen.

Sterkte gewenst!

Simply Me

Reageer