Hey mijn moeder is dronken ik weet niet wat ik eraan kan doen heeft iemand tips want ik vind het nog wel spannend en eng
Hi
sry dat ik zo laat reageer, maar beter laat dan nooit.
tip1: wat naar dat je moeder dronken wordt! Zeker als jij nog thuis bent. Probeer er niet naar te kijken als het nog een keer gebeurd, heb je broertjes of zusjes? En zijn die jonger? Dan zou ik zorgen dat ze je moeder niet storen… je hebt de situatie niet erg goed beschreven, maar als ze echt heftig dronken is dan lijkt het me het handigst als je broertjes en zussen hebt dat je ze dan uit haar buurt haalt.
tip2: in Nederland is het niet perse illegaal om dronken te worden, maar kinderen hebben recht dat niets een kind schaad. Ook niet mentaal.
tip3: het is niet jouw schuld! Je moeder heeft zelf gedronken en ik snap dat het eng is dat jij dan in die situatie bent beland, maar je kan het er gewoon over blijven hebben!
tip4: heb het met iemand erover. Met een vertrouwenspersoon persoon. Of met je moeder (als het veilig is). Ook kan je altijd terecht hier op het forum.
Ik hoop heel erg dat het hierna beter gaat. De tips waren niet erg goed, want ik had geen specifieke details, maar ik hoop dat dit wel hielp.
Groeten Sanmari
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.