Vraag

ouders doen moeilijk over de trein

  • 9 August 2023
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

Hoi iedereen, ben een jongen van 14 jaar en ik wil graag alleen met de trein gaan reizen, maar mijn ouders doen daar steeds moeilijk over.

ik zou dan naar familie willen die in het midden of aan de andere kant van het land wonen, omdat mijn ouders maar een auto hebben die doordeweeks gebruikt wordt door mijn vader, dus ik kan d’r eigenlijk ook nooit eens uit…

 

ze verdedigen hun standpunt dan met “wat als” scenario’s zoals “wat als er wat gebeurt”, “wat als er raddraaiers in de trein zitten” en ga zo maar door..

Die indruk krijgen ze wss omdat er soms wel wat in het nieuws komt… maar dan hebben ze het natuurlijk niet over de vele keren dat het gewoon wel goed gaat 😐

 

Nog een obstakel is dat het wel lijkt alsof ze nog ergens in de jaren 90 leven.. snappen niks van het moderne ov en hoe dat werkt en willen het niet weten ook. Altijd als ik in gesprek wil dan wimpelen ze het af of proberen het in een denkbeeldige doofpot op te bergen…

En als ik er in slaag om m’n moeder gedeeltelijk over te halen gaat ze weer twijfelen door m’n vader die dan weer een onwaarschijnlijk scenario opnoemt 😒

 

Wat moet ik doen om ze te overtuigen/gerust te stellen??

Bedankt allemaal!

  • AnonGuy125

 


4 reacties

hey  @AnonGuy125 

 

ohh nee wat vervelend! ik snap dat je graag alleen wilt reizen. wat je kunt doen is bijvoorbeeld dat je een keer met je ouders een klein stukje samen met de trein gaat, bijvoorbeeld naar de stad. dan kunnen ze je laten zien hoe je incheckt etc. :)

ook kun je zeggen dat je je telefoon aanhoud tijdens het reizen, je locatie aanzet en goed contact houd.

het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe laat je dan in de trein zou zitten, als je snachts in de trein zit snap ik eigenlijk wel dat dat niet mag want in de nacht zijn er meer gekken!! dus ik zou overdag reizen.

 

ik hoop dat je er iets aan hebt!!

veel succes x

 

veel liefs,

maisie<3

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi,

Wat vervelend dat je die vrijheid niet krijgt! Je zou misschien het er nog met je ouders over kunne hebben dat het echt heel vaak wel goed gaat in de trein. Ikzelf (meisje van 15) ga nu al 4 jaar lang met de trein naar school, vanaf mijn 11e net als mijn zusje en een aantal vrienden van mij. Er is bij mij nog nooit wat gebeurt! Je zou dit misschien ook nog als argument kunnen gebruiken :). En idd dan proberen om niet savonds te reizen, want dat heb ik ook 1x moeten doen en vond ik niet prettig. Er zijn ook wel apps waarop je zon timer kan zetten van als ik het binnen … minuten niet uitzet word ik gebeld en als ik dan niet opneem worden er mensen ingeschakeld zoals dan bijvoorbeeld je ouders.

 

Succes!!

Badge

Hoi @Ikweetgeennaam888 en @strawberriesxmaisie bedankt voor jullie reacties! Ik kijk wel even wat ik kan doen, misschien een keer met een vriend die kant op gaan en een keer met mijn ouders.

 

helaas is met de trein gaan super duur, en omdat ik ergens in het oosten woon kan ik de dagkaart van €8.50 niet gebruiken omdat die alleen bij NS geldt 😕 dus ik heb dan wel een 40% korting abonnement nodig maar je moet 18 zijn om die te kunnen bestellen… hoe kan ik dat aanpakken want vgm huurt ns een bureau in die kijkt of er fraude wordt gepleegd, en mijn naam als het kind en op de rekening gaat waarschijnlijk een rode vlag zijn en dat risico wil ik eigenlijk ook niet nemen

familie is ook geen optie, ik wil ze niet aandoen dat ze gedonder met m’n moeder krijgen omdat ze mij een abonnement geven 😬

 

Weten jullie hier nog wat op?

Dank jullie wel alvast 😄

  • AnonGuy125
Badge

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik sws niet van plan ben om s avonds te reizen of s nachts. Daar vertrouw ik mezelf ook niet voor 😆

 

Ik ben nu ook met m’n ouders op vakantie met de trein (heb ik allemaal geregeld) overhalen bij dit ging best simpel omdat ze meegingen natuurlijk :) 

ze gaven wel een compliment dat ik het goed deed en veel wist dus ik hoop dat het een begin van meer wordt 🤞

 

En die bel app en live locatie delen hou ik zeker in m’n hoofd! Dankjulliewel voor de suggesties!

 

Ik hou jullie up to date!

Reageer