Hoi iedereen, ben een jongen van 14 jaar en ik wil graag alleen met de trein gaan reizen, maar mijn ouders doen daar steeds moeilijk over.
ik zou dan naar familie willen die in het midden of aan de andere kant van het land wonen, omdat mijn ouders maar een auto hebben die doordeweeks gebruikt wordt door mijn vader, dus ik kan d’r eigenlijk ook nooit eens uit…
ze verdedigen hun standpunt dan met “wat als” scenario’s zoals “wat als er wat gebeurt”, “wat als er raddraaiers in de trein zitten” en ga zo maar door..
Die indruk krijgen ze wss omdat er soms wel wat in het nieuws komt… maar dan hebben ze het natuurlijk niet over de vele keren dat het gewoon wel goed gaat
Nog een obstakel is dat het wel lijkt alsof ze nog ergens in de jaren 90 leven.. snappen niks van het moderne ov en hoe dat werkt en willen het niet weten ook. Altijd als ik in gesprek wil dan wimpelen ze het af of proberen het in een denkbeeldige doofpot op te bergen…
En als ik er in slaag om m’n moeder gedeeltelijk over te halen gaat ze weer twijfelen door m’n vader die dan weer een onwaarschijnlijk scenario opnoemt
Wat moet ik doen om ze te overtuigen/gerust te stellen??
Bedankt allemaal!
- AnonGuy125