Ouders die varen

  • 19 June 2023
  • 0 reacties
  • 27 Bekeken

Badge

Hallo! Ik ben A_Moonstone en ik ben 14 jaar. Mijn vader werkt als schipper en is 2 om 2 weken van huis. Verder werkt mijn moeder ook erg vaak, en nog vaker als mijn vader thuis is. Ik heb ook 2 kleinere zusjes, dus ben de oudste van 3. 

Ik ben hier online gekomen om mensen te zoeken die ook ouders hebben die in de binnenvaart of überhaupt scheepsvaart zitten. Het is voor mij heel eenzaam omdat ik niemand heb om hier mijn ervaringen over te delen, dus ik dacht: Laat ik het hier maar eens proberen.

Elke keer als mijn vader thuis is verandert de sfeer in huis enorm. Het is altijd fijn als mijn vader thuis is, maar je thuis sitautie verandert wel. Het is drukker, de regels zijn anders en daardoor raak ik erg overprikkeld. Mijn moeder is over het algemeen enorm losjes in veel dingen, maar mijn vader kan strenger zijn waardoor ik al meerdere keren ruzie met hem gekregen heb. Iets wat van mijn moeder wel zou mogen doe ik dan ook als mijn vader thuis is, maar dit pakt dan niet zo goed uit omdat hij daar een andere mening over heeft.

Dit is een van de ervaringen waarvan ik nog nooit gehoord heb dat andere mensen dit ook zo meemaken met ouders die een ‘normale’ baan werken i.p.v. werk waardoor ze voor langere tijdsperiodes weg zijn. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
 

Bericht aangepast door De Kindertelefoon n.a.v forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan


0 reacties

Geen reactie

Reageer