Vraag

ouders die niet in corona geloven

  • 10 December 2020
  • 7 reacties
  • 200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii ik ben isa, 17 jaar en mijn vader en opa en oma geloven niet in corona en de maatregelen en houden zich er niet aan. Ik vind dit heel vervelend en vroeg me af of er meer mensen waren die dit meemaken? Groetjes!


7 reacties

Dat lijkt me enorm vervelend maar jammer genoeg valt er weinig aan te doen, sommige mensen blijven nou eenmaal graag dom en onwetend

Reputatie 4
Badge +3

Mijn tante gelooft (helaas) ook niet in corona. Ik heb haar verteld dat het een ernstig en dodelijk virus is en dat er mensen die vechten voor hun leven op de IC liggen. Daarna begon ze er anders over te denken, en nu voltooid ze de maatregelen door een mondkapje te dragen op openbare plekken, afstand te houden, en niet meer dan 3 mensen buiten familie samen in huis te zitten.

Lijkt me heel vervelend om dit mee te maken, maar vrees dat er inderdaad vrij weinig aan te doen valt. Sommige mensen willen nou eenmaal niet verder kijken dan hun neus lang is.

 

Kunt u ze bedanken voor mij? Door dit soort mensen zit ik nu thuis me kapot te vervelen en kan ik niet echt genieten van mijn hardverdiende kerstvakantie.

Reputatie 2
Badge +4

hoi

Ik snap dit volledig bij mij is mijn vader er tegen mijn moeder er tegen mijn opa en oma van mijn vaders kant er tegen en het toppunt is mijn broer

Maar mij maakt het niet uit want ik ben ook tegen al die bullshit kijk ik snap dat er een virus is he maar wat dacht je van de landen waar het helemaal niet meer is waar ze gewoon weer leven? Waarom zitten wij dan in deze bullshit lockdown

Ik respecteer anderen hun mening willen hun afstand houden prima dan hou ik ook afstand voelen anderen zich veiliger als ze een mondkapje op hebben prima ik laat mensen hun in hun waarde

Maar zelf vind ik dat al die regels weg mogen we kunnen best voor ons zelf zorgen en ons veilig houden

Maar zelf vind ik dat al die regels weg mogen we kunnen best voor ons zelf zorgen en ons veilig houden

Dat is dus een beetje het probleem. De mensen die denken zelf veilig te zijn/blijven, besmetten óf anderen die er wel erg ziek van worden of worden zelf toch ziek en geloven dan opeens wel in het virus en willen toch wel heel graag geholpen worden in het ziekenhuis.

“we kunnen best voor onszelf zorgen en ons veilig houden”  Het gaat juist om het grotere plaatje. Over het nationale aantal besmettingen.

Oprechte vraag, wat denk je wat er gebeurt als de overheid nu alle maatregelen intrekt en iedereen mag doen wat ie wilt? Ik garandeer je dat alle ziekenhuizen binnen maand helemaal vol liggen (net zoals in maart).

Dus die landelijke maatregelen zijn nodig, anders doet iedereen zo maar wat. Als iedereen zelf mag beslissen gaat het gwn mis.

Reputatie 2
Badge +4

Hoi

Bij mijn opa en oma van 80+ hou ik zeker wel wel wat afstand omdat ze er beide zeer ziek van zouden kunnen worden ik zou niet willen dat ik andere ziek maak.

En zeker als ik erg ziek wordt van het virus wil ik geholpen worden

Op de vraag 'wat nou als de overheid alle regels in trekt'

Ik zou niet zeggen meteen alle regels maar een paar ervan zouden prima weg kunnen zoals de lockdown daardoor gaan scholen dicht en sport faciliteiten als die 2 nou eens opengaan dan kunnen we normaal onderwijs volgen en dan kunnen we onze gezondheid ook op peil houden

Er liggen nu meer mensen in het ziekenhuis en er zijn ook veel mensen dood gegaan doordat heel veel behandelingen zijn uitgesteld…

Ik ken mensen die werken in de zorg, ze zeggen allemaal dat er bijna niemand op de ic ligt door corona maar wel dubbel zo veel mensen door andere klachten

Ik snap dat als iedereen doet wat die wilt het helemaal mis gaat maar de regels zouden op best wel wat vlakken mogen worden versoepeld

Reageer