Skip to main content

Hoi allemaal, de laatste tijd hebben mn ouders steeds vaker ruzie. Ze gaan ook scheiden😪 Hebben jullie dit ook welleens gehad? Ik ben ook bang dat er misschien iets gebeurt als ze ruzie hebben. Ik zit al bij de psycholoog en praat met de kindertelefoon. Nogmaals hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? En wat hebben jullie gedaan toen jullie ouders ruzie hadden waar jullie bij waren? Reacties zijn welkom!

Groetjes 

De beste optie hier is geef het tijd, en breng met beide tijd door, niet afstandelijk gaan doen enzo, heb zelf geen geschiede ouder, maar dat kan ook moeilijk met de een in de hemel… 


Hallo lieverd!!! ik ben 13 jaar en mijn ouders zijn sinds ik 6 ben gescheiden… ik vind het zo zielig om te zien dat jij dit ook meemaakt 😞 maar dit is mijn ervaring: mijn ouders hadden echt heftige ruzie want mijn vader was toen alcoholist die tijd en mijn moeder was bang, het was echt heel heftig want mijn vader had super veel stress met werk enzo, en werd heel snel boos enzo. ik was wel 6 inderdaad, en ik herinner me nog de dag dat het al uit was tussen hun, en mijn moeder een vriend had. mam bracht mij en me broertje naar huis en mijn ouders begonnen keihard te schreeuwen, mijn vader stuurde me moeders vriend weg. mijn ouders trokken een mij, en zeiden “dit is mijn kind” “nee, mijn kind”. ik weet dit allemaal nog en ik word niet meer verdrietig want ik ben al gewend, en het gaat super goed met mijn ouders want mijn vader drinkt niet meer (of amper) en ik hou super veel van me ouders! maar die tijd was toch echt te veel. toen ze scheidden, vond ik het eigenlijk niet eens erg, geen geruzie etc meer. 3 jaar later begon ik meer te begrijpen en snapte ik de punten van mijn ouders met de scheiding. ik zie ze evenveel gelukkig ook. ik denk ook niet soms van: waren me ouders maar samen, want je hebt dan wel bijvoorbeeld wat ik leuk vond: 2 kamers, elk jaar met feesten dubbel zoveel cadeaus, en meer op vakantie. nu ik zo kijk, kan ik me niet eens meer beseffen hoe het is om met beide ouders te wonen. ik ben nu gelukkig qua thuis. alleen mn mental health niet lol, maar het komt allemaal goed!! ik zou als ze ruzie maken, expres huilem zodat ze je meer begrijpen en stoppen met ruzieen. succes!!!


Heyyy ik herken dit ook echt heb dit ook me vader is weggaan op 9 maart 2020 ze hebben erg ruzie gehad. Heb je insta ? Voeg me dan toe me insta adres verwijderd door de Kindertelefoon vanwege regel  7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan. stuur me berichten hoeveel je wilt ik reageer terug en ik hoop dat ik je blij kan maken. Als je ouders ruzie hebben ga ergens anders naar toe je kamer bv

Xxxxx

 

 


Reageer