Skip to main content
Vraag

Ouders boos nadat ik iets heb achtergehouden.

• May 6, 2025
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Hoi. Ik heb dus een 18 jarige vriend, deze komt uit engeland. Mijn ouders hadden hier geen probleem mee sinds het eerst online was, vorige week heb ik hem achter hun rug ontmoet. Mijn relatie met mijn ouders is nooit echt het beste geweest, en dit hielp dus niet mee. Ze zijn heel boos en ik weet niet wat ik moet doen, iemand advies?

3 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 10, 2025

Kun je iets meer informatie geven? Hoe zijn ze erachter gekomen en waarom heb je het buiten hun rug om gedaan, wat zeggen zij precies, etc?

Jij bent 15/16 afgaande op je profiel. Tja het is jonger maar ik vind het niet schokkend een paar jaar verschil is normaal zeker omdat meisjes eerder zijn in hun seksuele (lichamelijke) ontwikkeling en soms ook psychisch dat ze eerder volwassen zijn dan jongens.

Maar besef dat je ouders jou willen beschermen en soms is dat ook nodig. Veel jongens willen maar één ding en hebben weinig oog voor jou als persoon en jouw gevoelens. Wat vind je er zelf van eigenlijk en hoe schat je die jongen in?

Allemaal vragen… Liefs, xxVera 💋

• May 16, 2025

Ik zou er schijt aan hebben. 
Waarom zouden ze boos zijn? Hebben ze een reden om boos of bezorgd te zijn dan?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@R1ndys!

Het is logisch dat je ouders schrokken dat je je vriend zonder hen te vertellen hebt ontmoet, vooral als de relatie met hen al wat lastig is. Misschien voelen ze zich buitengesloten of maken ze zich zorgen om je veiligheid. Mijn tip is om open en eerlijk met ze te praten: leg uit waarom je het eerst niet hebt verteld en vertel wat deze relatie voor jou betekent.

Probeer ook te luisteren naar hun zorgen zonder meteen in de verdediging te schieten. Misschien kunnen jullie samen afspraken maken over hoe je dit in de toekomst beter kunt aanpakken. Geduld en begrip van beide kanten helpen vaak om zoiets weer beter te maken. Wil je, dan kan ik je helpen met hoe je zo’n gesprek kunt beginnen!

xx liefs Wolf 🐺