Vraag

ouders boos

  • 28 June 2019
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi ik ben een meisje van 13 en mijn ouders zijn heel erg vaak boos op me. Meestal is het wanneer ze thuis komen van werk of als ik bijv. een onvoldoende heb gehaald. Ik zit op gymnasium maar mijn ouders pushen me echt te veel, ik word er zelf best wel verdrietig van, want door al het pushen heb ik ook geen zin meer om echt mijn best te doen. Mijn moeder zegt altijd dat ze me nooit ziet leren en sinds kort controleert ze ook mijn telefoon. Ik vind dit zelf heel vervelend en wil graag dat ze me gewoon vertrouwen en niet meer pushen. Maar als ik dit tegen ze zeg worden ze denk ik nog bozer, wat moet ik doen? Help

3 reacties

Hoi

Je ouders stellen hoge verwachtingen, en worden vaak boos. Sinds kort controleert je moeder je telefoon, en worden je ouders boos als je de situatie probeert te bespreken.

Wat naar dat je ouders je zo onder druk zetten. Inderdaad niet fijn dat ze zo'n sterke nadruk op school leggen. Kan de studierichting die je volgt, je boeien? Vind je de vakken interessant, en schoolsfeer aangenaam?

Misschien kunnen de woorden van een volwassene tot je ouders doordringen. Zou je de situatie met je mentor durven bespreken? Je mentor zou met je ouders kunnen praten, en uitleggen hoe het niet fijn voor je is om onder zulke hoge druk te staan. Ook zou je mentor je ouders kunnen uitleggen dat je recht hebt op privacy, en dat het niet ok is dat je moeder je telefoon controleert.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Ouders weten zelf ook niet wat ze moeten doen en hoe ze dingen moeten aanpakken, maar staan niet open voor commentaar, omdat ze denken dat ze het 't best weten. In jouw geval pakt hun methode van opvoeding slecht uit. Jij word er emotioneel ongelukkig van en dat word alleen maar erger. Hun hoge verwachtingen zorgen voor een erger en erger gevoel bij jou en uiteindelijk word je depressief. Op dat moment zullen ze roepen dat je je niet aan moet stellen en je best moet doen op school want anders is je toekomst verpest.

Dit is niet het geval je kan gewoon een mooie toekomst hebben met een uiteindelijke MBO. Zorg 100% voor je eigen mentale gezondheid, want depressief met een gymnasium diploma is niks waard. Gelukkig in het leven zonder diploma is alles waard. De sociale acceptatie en druk is hetgene waardoor ouders willen dat je een hoge opleiding volgt. Ze denken dat je geen stress hebt als je hoog opgeleid bent. Maar de overmaat aan stress die je op jonge leeftijd hebt kan je hele toekomst verpesten.
Badge
heyy,
ik heb prc het zelfde probleem als je een mentor hebt gaan naar je mentor en vraag om hulp soms helpt het.

Reageer