hey, ik ben vorige maand van VWO naar HAVO verwisseld en ik zit nu dus in 3 HAVO. vandaag had ik een toets gemaakt en ik zei dat ik denk dat ik wel een 6 zou halen. toen werden mn ouders heel boos omdat ze vinden dat ik hoger moet halen omdat ik van VWO afkom. ik ben het er niet mee eens maar hebben mn ouders recht om boos te zijn?
Ik snap dat je ouders denken dat als jij van VWO komt en dan op havo zit dat je dan opeens hogere cijfers haalt. Nu weet ik niet wat jouw situatie is, maar waarschijnlijk heb je dan niet optimaal kunnen leren voor deze toets, en daarom dacht je dat je wel een 6 zou halen
Het zou ook kunnen zijn dat je bedoelde een 6 of hoger, maar dat weet ik niet.
In ieder geval, ik vind dat je ouders niet boos mogen zijn, gezien de voorspelde situatie, maar als de situatie anders was dan zouden je ouders wel boos mogen zijn (als je bijv. de hele week hebt zitten gamen ipv. leren)
Hey jongenn15,
Ten eerste hoop ik dat je je oké voelt op havo. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om een niveau te moeten zakken en in een nieuwe klas te komen.
Ten tweede denk ik niet dat je ouders het recht hebben om boos te zijn op jou. Ze kunnen gefrustreerd zijn omdat ze denken dat je meer kan dan zessen halen, maar boos zijn is voor mij niet logisch.
Je oké voelen is denk ik belangrijker dan cijfers halen. Als je het er mee eens bent, kun je dit misschien ook aangeven aan je ouders en als je zelf ook vindt dat je hogere cijfers moet halen dan kun je dat aangeven en misschien ook wat regels maken met je ouders. Bijvoorbeeld dat je ouders je huiswerk overhoren.
Ik hoop dat ik help.
Groeten van mij.
Hey jongenn15,
Ten eerste hoop ik dat je je oké voelt op havo. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om een niveau te moeten zakken en in een nieuwe klas te komen.
Ten tweede denk ik niet dat je ouders het recht hebben om boos te zijn op jou. Ze kunnen gefrustreerd zijn omdat ze denken dat je meer kan dan zessen halen, maar boos zijn is voor mij niet logisch.
Je oké voelen is denk ik belangrijker dan cijfers halen. Als je het er mee eens bent, kun je dit misschien ook aangeven aan je ouders en als je zelf ook vindt dat je hogere cijfers moet halen dan kun je dat aangeven en misschien ook wat regels maken met je ouders. Bijvoorbeeld dat je ouders je huiswerk overhoren.
Ik hoop dat ik help.
Groeten van mij.
Oke thx voor je advies, en ja ik voel me oké gelukkig , ik ben ook niet van klas veranderd ofzo want ik zit in een HAVO/VWO klas dus er is vrij weinig veranderd
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.