Vraag

ouders

  • 28 October 2021
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hoi,

Wanneer mijn ouders boos zijn schelden ze vaak heel erg en schelden ze mij en m’n zusje ook telkens uit met ‘kut kinderen’. Is dit normaal??

groetjes anoniem


2 reacties

Heyy

 

Wat naar zeg..

 

Mag ik je vragen hoe vaak je ouders dit doen? En mag ik je ook vragen hoe je je eigenlijk voelt thuis?

 

Dat je ouders jou en je zusje regelmatig uitschelden voor nare dingen is niet normaal nee.. Dit valt zelfs onder een vorm van kindermishandeling.

Misschien kan / durf je met iemand in je omgeving te praten over wat je ouders doen. Je kan bijvoorbeeld met je mentor, een familielid of vertrouwenspersoon praten. Die zijn er voor je en kunnen je hier denk ik wel bij helpen en ondersteunen.

 

  • Emotionele of geestelijke mishandeling

    Van emotioneel of geestelijk geweld is bijvoorbeeld sprake als een volwassen persoon een kind regelmatig uitscheldt, vernedert of het kind opzettelijk bang maakt.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kindermishandeling/wat-kindermishandeling-is

 

Je kan dit probleem ook altijd bespreken met een medewerker van de kindertelefoon. Die kunnen samen met jou kijken hoe je je situatie kan verbeteren en bieden ook een prettig luisterend oor. De kindertelefoon is iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bereikbaar op het nummer 0800-0432 en het bellen met hun is gratis en anoniem! Je kan ook met de kindertelefoon chatten via hun chatfunctie

Ik weet niet zeker of dit ook aan de orde is, maar ik wil het toch melden voor de zekerheid. Als je je onveilig voelt thuis kan je ook altijd contact zoeken met veilig thuis. Veilig thuis is 24/7 bereikbaar via het telefoonnummer 0800-2000 en is iedere dag tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar via hun chat. 

Site van veilig thuis > https://veiligthuis.nl/

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Hoii,

het is niet echt dat mijn ouders dit heel vaak doen, alleen als ze echt geïrriteerd zijn en dat is nu dus op vakantie en in de zomervakantie was dat ook al zo. 
thuis voel ik me wel gewoon op mijn gemak, de sfeer is gewoon beetje saai want we doen nooit echt wat samen maar ik voel me niet onveilig ofz.


bedankt voor je reactie!

groetjes anoniem

Reageer