Vraag

ouders

  • 25 April 2019
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey, ik heb te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden en ik heb het daar heel moeilijk mee. als ik op school zo door ga ga ik niet over naar de 3e. ik weet niet hoe ik het nu moet doen. kan iemand helpen?

2 reacties

Hoi

Je hebt vernomen dat je ouders gaan scheiden, en hebt het hier moeilijk mee. Op school gaat het niet zo vlot, waardoor je vreest je jaar over te moeten doen.

Als er vanalles in je omgaat, is het lastig om je op school te concentreren. Daarom kan het nuttig zijn om op school te melden dat je het een en ander aan je hoofd hebt. Dit kan je bij je mentor melden, of bij een leraar waar je je goed bij voelt.

Heb je je zorgen reeds met je ouders besproken? Een goed gesprek zou antwoorden kunnen bieden op vragen waar jij mee zit. Als je ouders weten dat je je zorgen maakt, zouden ze hier rekening mee kunnen houden.

Praten lucht vaak op. Dat praten kan met een familielid, vriend, of leraar. Voor een anoniem gesprekje kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hej
Wat heftig zeg! Had je het wel een beetje aan zien komen of kwam het onverwachts voor je?
Heb je misschien iemand waarmee je erover kunt praten? Op school een vertrouwenspersoon of je mentor, die kunnen je ook helpen met je problemen op school. Ze kunnen je echt helpen!

Never_Alone

Reageer