Vraag

ouderlijk gezag ontnemen

  • 18 December 2023
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi hoi, ik heb sinds een tijd geen contact meer met mijn moeder, maar alleen met mijn vader. Nu loop ik telkens weer tegen het probleem aan dat mijn moeder nog ouderlijk zeggenschap heeft. De situatie is natuurlijk groter en heftiger dan dit, maar mijn vraag is of het mogelijk is om de ouderlijke zeggenschap van mijn moeder af te nemen?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Het is mogelijk maar het is een lang process. Mijn biologische vader heeft geen gezag meer over mij omdat hij een gevaarlijk iemand was tegenover mij en m'n familie. Dit was zo geregeld in een rechtbank en de rede was gevaar van ontwikkeling van het kind. Het is veel complexer dan dat maar je snapt het wel. 

Ik heb dit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/wanneer-eindigt-mijn-gezag-over-een-kind#:~:text=U%20moet%20hiervoor%20een%20verzoek,en%20verzorging%20van%20het%20kind.

Gevonden, misschien staat er wat in dat kan helpen? Maar ik geloof wel dat je dit dan met een rechter en advocaat moet uitzoeken. Misschien kan je hiervoor je vader voor hulp vragen omdat je dit niet kan regelen zonder hem. 

 

Ik hoop dat dit helpte. Als je meer vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer