Vraag

Ouder boos

  • 9 November 2019
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

oké ik zit in de 3e van havo ik ben dit jaar heel slecht begonnen en ik heb aan t begin alleen maar tweeën gehaald en drieën ik haal nu wel hoge cijfers alleen engels niet ik doe cambridge want ja ik vond het leuk en ik ben er voor uitgekozen om het te doen maar daar haal ik juist alles een onvoldoende voor dus mijn ouders worden de hele tijd boos over het feit dat ze geld moeten betalen voor cambridge terwijl ik het niet goed doe oké ik snap t geen problemen mee maar als ik een onvoldoende haal voor een ander vak wat ik nu in de 1ste periode al aan de hand is dan worden ze helemaal boos en dan zeggen ze meteen ja je blijft zitten maar ik heb nu in 2 weken fzo alle 2 negens gehaald en ik heb een paar vakken om hoog gehaald ik moet op een datum moet ik een 5,7 gemiddeld staan en ik sta nu een 5,5 maar ik stond eerst een 4,7 dus mijn ouders zeggen daar niks over ze zeggen alleen dat ik alles fout doe en als me broer een onvoldoende haal dan zeggen ze niks en dan laten ze het gewoon voor bij gaan en dan denk ik kijk je wordt boos op mij omdat ik het zo slecht doe maar als hij iets verkeerds doe dan zegt je niks..

 moest ff mijn verhaal kwijt want ja heb niemand om mee te praten en mijn mentor snapt mij ook niet dus ja


2 reacties

Hoi

 

Je begon het schooljaar met lage cijfers, en haalt deze stilaan in. Je hebt het gevoel dat je mentor je niet begrijpt, dat je ouders boos worden om lage cijfers, terwijl ze deze bij je broer vrijwel voorbij laten gaan. Wat vervelend; ik kan me voorstellen dat je dit als onrechtvaardig beschouwt. 

 

Je lijkt je cijfers naar omhoog te werken. Dat is een positieve lijn waarin je zit. Weet je waar de lage cijfers in het begin van het jaar aan lagen? Als je dat weet, zou je kunnen zoeken naar waar extra aandacht aan te besteden. Eventueel zou je ten rade kunnen bij een medeleerling of leerlingenbegeleider. 

 

Groetjes

Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou gwn beter leren als ik jou was.

 

-De vriendinloze NoLife

Reageer