Opa wordt nooit meer beter😥

  • 13 March 2020
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey allemaal,

Zoals de meeste wel weten woon ik al heel lang bij me opa en oma. Ik heb nooit een fijn en goed contact gehad met me ouders,  en dit is de laatste paar jaar ook niet minder geworden.

Mijn opa en oma hebben alles voor me gedaan, en ik hou enorm veel van ze. We steunen elkaar waar zo nodig. Zo help ik mijn opa en oma op financieel gebied.  Ik verdien namelijk erg goed met Twitch en werk in de supermarkt. Dus geef ik ze elke maand een extra bijdrage.

Ongeveer een maand geleden werd me opa niet lekker. Hij had een pijnlijke steek in zijn maag en moest veel braken.  Omdat oma en ik eerst dachten dat opa misschien iets verkeerd had gegeten wachtte we het even uit. Helaas werd het op een dinsdag avond zo erg dat we besloten de amublance te bellen.

Naar een grondig onderzoek kwam er naar buiten dat opa galstenen had. Ook zagen ze bij toeval dat hij een tumor had op de alvleesklier. Om uitzaaiing te voorkomen is opa geopereerd aan de omligende organen. Ook zijn de galstenen weggehaalt.

Wat ze toen niet vertelde en wij dus gisteren hebben gehoord was dat de tumor al zo groot was geworden dat genezing niet meer mogelijk was.

Oma en ik zijn  door het nieuws erg aangeslagen en weten allebei even niet meer wat te doen. Opa mag volgende week waarschijnlijk naar huis en dan beginnen we aan de chemo om het allemaal zo lang mogelijk uit te stellen. Mijn belangrijkste doel is om nog zo lang mogelijk samen met opa te gaan genieten van de dingen om ons heen. 

Als opa uiteindelijk overlijdt willen me pa en ma oma naar hun toe halen.  Ze willen dat oma dan bij hun komt wonen. Ik moet dan alsnog naar 12 jaar naar een jeugdgezin, omdat mijn ouders mij absoluut niet willen. Ze willen niet eens met me praten over opa.

Maar dat is hopelijk nog heel ver weg. En oma mag het natuurlijk zelf beslissen. Ik heb wel gezegd dat ze moet doen wat haar het beste lijkt, en dat het helemaal geen slecht idee is om bij hun te gaan wonen. We kunnen elkaar heus nog wel is bezoeken. 

Dat is het voor nu. Ik wou jullie graag op de hoogte houden over het verloop van opa.

Spookyzx. 


8 reacties

Reputatie 3
Badge +2

ik hoop voor je dat alles beter wordt

Wat vreselijk om te lezen allemaal, man! Ik heb mijn opa ook een paar jaar geleden verloren aan een tumor en het was echt erg, dus ik weet soort van hoe je je voelt. Ik had alleen wel ouders die me steunden daarbij, terwijl jij dat niet hebt… Ik wens je alle sterkte toe die ik je kan geven en zorg er echt voor dat je nog zolang mogelijk met je opa van het leven kan genieten! :cry:

Hey Spookyzx

 

Wat een naar nieuws :confused:  Ik kan me voorstellen dat jullie hiervan ondersteboven liggen. Breng nog maar goed wat tijd met je opa door. Dat zal ‘m vast plezier doen. 

 

Best naar hoe je ouders je niet onder hun hoede zouden willen nemen. Bekijk maar rustig welke opties voor je openliggen. Ik wens je alvast een fijn thuis toe. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

Ik wens je ook alle sterkte toe en hoop dat je zolang mogelijk nog leuke dingen kan doen met je opa en oma. Sterkte en suc6

Heey allemaal, 

Thanks voor alle steun!❤

We halen opa morgen op, en dan mag die eindelijk weer naar huis.

Oma is gelukkig ook niet meer de hele dag verdrietig of boos op zichzelf. Ze is wel sinds gisteren bezig om alles perfect te maken voor opa.

Ik heb al tegen oma gezegd dat het geen zin heeft om vanaf nu alles maar perfect te doen voor opa. Dat is voor hun beiden niet leuk. We kunnen beter gewoon verder gaan met ons leven en gewoon wat vaker wat leuke dingen doen.

En we moeten natuurlijk een aantal andere dingen bespreken voor als ooit het moment komt dat opa overlijdt.  Je zou misschien denken waarom regelt je ouders dat dan niet. Nou ten eerste omdat oma graag alles alleen wilt doen, en me opa wilt niet dat me moeder het doet haha. 

We weten wel dat opa graag begraven wilt worden in Engeland aan de kust. Omdat die vroeger in Engeland is geboren en opgegroeid.  Daarnaast wilt die graag zo'n luxe uitvaart kist hebben. Want je moet wel lekker kunnen liggen onder de grond haha. En hij wilt als de kist in het graf wordt gezakt graag het liedje Tiziano Ferro~ per ditri ciao laten afspelen. Hij wilt absoluut geen zielig muziek hebben.

En ik wil alsnog iets leuks voor me opa en oma doen. Dus ik zat zelf te denken aan een kleine vakantie. Ze wilde graag naar Canada. Dus dat wil ik voor ze regelen. Alleen dat is nu met het virus geen optie. De vakantie zou dan toch gepland worden rond Juni dus ik kijk dan wel even. Uiteten kan nu ook niet hmm🤔.

See ya!

Spookyzx. 

hey spookyzx

 

wat naar dat je opa niet beter woord. sterkte... 

 

je wilt iets leuks voor je opa en oma doen. ik zou zeggen hou en verwen dagje voor hun. dan maak je voordat zij op zijn een ontbijtje voor ze, wel een luxe ontbijt dan een boterham met pindakaas. dan haal je in de supermarkt croissantjes (dat is Frans 🤔 misschien een engelse vervanger). en dan ga je ook savonds wat voor ze koken. ook iets luxer dan aardappel groente en vlees. dan maak je een Engels gerecht. en als dat mislukt moet je gewoon New York pizza laten komen 😜

 

je moet nu vooral van je opa genieten. 

 

groetjes blue

Heey allemaal,

Zoals de meeste wel weten woon ik al heel lang bij me opa en oma. Ik heb nooit een fijn en goed contact gehad met me ouders,  en dit is de laatste paar jaar ook niet minder geworden.

Mijn opa en oma hebben alles voor me gedaan, en ik hou enorm veel van ze. We steunen elkaar waar zo nodig. Zo help ik mijn opa en oma op financieel gebied.  Ik verdien namelijk erg goed met Twitch en werk in de supermarkt. Dus geef ik ze elke maand een extra bijdrage.

Ongeveer een maand geleden werd me opa niet lekker. Hij had een pijnlijke steek in zijn maag en moest veel braken.  Omdat oma en ik eerst dachten dat opa misschien iets verkeerd had gegeten wachtte we het even uit. Helaas werd het op een dinsdag avond zo erg dat we besloten de amublance te bellen.

Naar een grondig onderzoek kwam er naar buiten dat opa galstenen had. Ook zagen ze bij toeval dat hij een tumor had op de alvleesklier. Om uitzaaiing te voorkomen is opa geopereerd aan de omligende organen. Ook zijn de galstenen weggehaalt.

Wat ze toen niet vertelde en wij dus gisteren hebben gehoord was dat de tumor al zo groot was geworden dat genezing niet meer mogelijk was.

Oma en ik zijn  door het nieuws erg aangeslagen en weten allebei even niet meer wat te doen. Opa mag volgende week waarschijnlijk naar huis en dan beginnen we aan de chemo om het allemaal zo lang mogelijk uit te stellen. Mijn belangrijkste doel is om nog zo lang mogelijk samen met opa te gaan genieten van de dingen om ons heen. 

Als opa uiteindelijk overlijdt willen me pa en ma oma naar hun toe halen.  Ze willen dat oma dan bij hun komt wonen. Ik moet dan alsnog naar 12 jaar naar een jeugdgezin, omdat mijn ouders mij absoluut niet willen. Ze willen niet eens met me praten over opa.

Maar dat is hopelijk nog heel ver weg. En oma mag het natuurlijk zelf beslissen. Ik heb wel gezegd dat ze moet doen wat haar het beste lijkt, en dat het helemaal geen slecht idee is om bij hun te gaan wonen. We kunnen elkaar heus nog wel is bezoeken. 

Dat is het voor nu. Ik wou jullie graag op de hoogte houden over het verloop van opa.

Spookyzx. 

Sterkte

Hey Spookyzx

 

Naar mijn mening ben jij al heel goed bezig voor je grootouders. Een vakantie naar Canada of een fancy etentje was misschien fijn geweest, maar ik durf te zeggen dat je grootouders vast evenveel genieten van jouw liefdevolle aanwezigheid en oprechte aandacht. 

 

Zoals Blue zei; zo’n English breakfast voor ze bereiden en wat speciaals voor het avondeten klaarmaken of afhalen kan extra gezellig zijn. 

 

Trouwens een erg leuk liedje dat je opa uitgekozen heeft :)

 

Gr. Kenshin

Reageer