Skip to main content
Dit lijkt misschien niet zoon probleem (is het ook niet) maar ik wil het even kwijt



Mijn opa en oma komen dus heel vaak onaangekondigd langs (dan ziet ons huis tuin en ik er gewoon niet zo nice uit)



Bv mijn opa doet dan altijd onze tuin bijhouden terwijl dat niet goed is voor hem omdat hij veel rug problemen enzo heeft. Mijn oma doet dan gm dingen als onze keuken kastjes opnieuw inrichten of de afwas



Ik zit er dan vaak bij in mijn pyjama met ongekamt haar en zo (ik zie er gewoon niet uit op zoon moment) en dan heeft mijn oma best wel nette kleeding aan enzo en dan voelt dat onbeleefd.



Ik vind het echt wel leuk hun te zien daar niet van



Ze zijn er op het moment dat ik dit schrijf ook en nu zijn ze er omdat wij gister niet kwamen omdat het super warm was en wij niet in een loei heete auto wilde ziten voor een half uur... En dan komen ze de zelfde of volgende dag dus naar ons (het gaat altijd op die manier)



Ik wil ook even zeggen warom ons huis er niet zo top uitziet. Namelijk omdat mijn moeder elke dag hoofdpijn heeft en om de dag bijna (ik denk wel 3 dagen in de week) zoo erge hoofdpijn heeft dat ze een heel heftig medicijn moet ineemen waar door de hoofdpijn weg gaat maar ze eigelijk nog niks kan doen. Een vader heb ik niet meer sinds hij ons verliet. Ik en mijn zus zijn allebij 16 en als we ales zouden moeten doen met zijn 3e zou het nog te vele zijn om bij te houden.





Ik wou het gewoon even kwijt omdat het mij best wel niet onzeker maar meer ongemakkelijk maakt en ik soms anxiety aanvallen heb ook als ze langs komen ineens dus ja...
Hey,



Bedenk dat het je oma en opa geen moer uitmaakt hoe het er bij hun dochter in huis uitziet. Ze helpen jullie toch met het huishouden, dus dat is toch alleen maar fijn? Net zoals dat jij in je eigen huis eruit kan zien hoe je wilt. Als het ochtend is, kan het zo zijn dat je nog nachtkleding draagt en aangezien je onaangekondigd bezoek krijgt kun je je moeilijk even opfrissen. Ik denk dat je je niet zo druk hierom moet maken. Het zijn tenslotte maar je opa en oma, je eigen familie.
Dankje wel en ik snap je echt heel goed ❤️



Ik snap dat ze het goed bedoelen maar ze gingen nogal stres end de tuin opruimen en ik ben zoon persoon dat snel andere mensen hun gevoelens over neemt en ik kreeg er een anxiety attack door



Daar naast zijn ze letterlijk aleen mara in de tuin geweest behalve om naar hun out te loopen om weer te vertrekken het enige wat we zijden was hoi. waar is de sleutel. En doei niet echt gezellig dus



Daarnaast maakt het ze wel uit ik heb ze hooren praaten (in de zelfde kamer als ik) over dat ze mijn moeder te dik vonden en vonden overdrijven met haar migrene en dat ze het stom vinden dat mijn moeder hun niet met huishouden helpt dat deed mij echt veel pijn om te hooren omdat ze dat letterlijk tegen mijn tante zaten te rodelen op de bank en wij aan tafel in de zelfde kamer





Ik vind het erg lief van ze maar voor mij erg stresend



Ik vind het ook lief dat jij hebt gereageerd❤️❤️
Hoi



Je grootouders komen onaangekondigd meehelpen in het huishouden, wat jou stress bezorgt. Ik begrijp dat het lastig kan zijn om in je pyjama met ongekamd haar naast je oma te staan die mooi verzorgd in nette kleding rondloopt, maar zoals @Daan. zei, is het jouw huis, en heb jij het recht daarin rond te lopen hoe jij het wilt.



Je voelt de stress van andere mensen. Dat is best vervelend. Niet fijn dat je thuis die stress ervaart.



Zou je je oma en opa kunnen vragen om een berichtje te sturen voor ze op bezoek komen? Je kan zeggen dat je het fijner vindt dat je weet als er bezoek komt, zodat je je dag kan plannen.



Op zich lijkt het me praktisch dat jullie hulp hebben in het huishouden, zeker nu je moeder zo'n last heeft van hoofdpijn, maar als die hulp je zo veel stress bezorgt, kan het een idee zijn een professionele poetshulp te nemen. Op die manier kan je opa zijn rug sparen, en ervaar jij hun stress minder.



Niet gezellig dat ze alleen met het huis bezig zijn, en geen tijd maken om even bijvoorbeeld thee te drinken. Je zou eventueel kunnen voorstellen dat ze even wat komen drinken, tussen het werk door. Dat kan de sfeer ten goede komen.



Helemaal niet fijn dat ze kwaadspreken over de hoofdpijn van je moeder. Zo'n migraine kan heel erg veel pijn doen, en of je moeder overgewicht heeft of niet, is een detail naast haar migraine. Hevige hoofdpijn kan ervoor zorgen dat je bepaalde taken minder of helemaal niet kan uitvoeren.



Zou je het ok vinden om, de volgende keer dat je grootouders zulke nare dingen zeggen, aan te geven dat je dat geen fijne opmerkingen vindt? Je zou kunnen zeggen dat jij, die bij je moeder woont, kan zien hoe erg ze onder de hoofdpijn lijdt.



Groetjes

x
Denkje voor je reactie en ik vind het fijn dat ze helpen hoor maar ja.. Maar goed een profecioneelehulp is helaas niet te betalen voor ons. Mijn moeder heeft niet eens echt overgewicht ze heeft gewoon een wat stevigere bouw dan mijn opa en oma en tante waardoor ze dat opvalt. Ik ga er volgende keer zeker wat van zeggen maar op dat moment zat ik daar bevroren zeg maar



Heel erg bedankt ik voel me al beter over de heele situatie dieet juilie berichten❤️??
Het is begrijpelijk dat je je bevroren voelde op het moment van die opmerking. Goed dat je van plan bent er de volgende keer wat van te zeggen.



Fijn dat je je geholpen voelt op het forum ^-^

Reageer