Opa doet vervelende dingen

  • 26 April 2017
  • 3 reacties
  • 715 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee en wil het echt super graag kwijt ik weet alleen niet hoe... Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen!

Het begon al best wel heel lang geleden. Ik ga zo'n 5 keer per jaar naar mijn opa en oma (vaders kant). Als ik daar ben doet mijn opa vervelende dingen bij mij... Hij zit aan mij gaat ook echt bij mijn kleren in enzo. Ik wil dit niet en dat weet hij ook heb hem al eens echt klappen gegeven als hij het deed. Mijn moeder weet dat het gebeurde zo'n 2 jaar geleden Toen kwam ik namelijk helemaal huilend thuis dat hij het had gedaan... Mijn moeder schrok er een beetje van maar ik moest er gewoon weer heen gaan. Die keer daarna dat ik erheen ging moest ik persee bij mijn broer blijven zodat mijn opa niks kon doen. Het ging wel goed tot ik even alleen wat drinken wou gaan pakken, mijn opa liep mee en hij deed het weer. Ik durfde niet te gillen want was bang dat het mijn eigen schuld zou zijn omdat ik bij mijn broer weg ging. Toen ik thuis kwam vertelde ik het toch maar aan mijn moeder. Mijn moeder werd boos op mij en zei dat het mijn eigen schuld was ik maar niet zo dom had moeten doen en het mijn straf was omdat ik niet goed had geluisterd dus..... Ik wou absoluut niet meer heen maar moest ik had geen keuze. Al die keren daarna gebeurde het nog steeds hij gaat steeds veder. Dit gebeurd dus echt nog tot op de dag van vandaag als ik erheen moet. De reden dat ik verplicht heen moet gaan is omdat wij heel veel geld van hun krijgen zonder dat geld zouden we nu op straat staan en veel problemen hebben... Tuurlijk ik snap dat mijn moeder het geld wil hebben zodat we niet nog dieper de schulden in gaan maar het voelt of ze geld belangrijker vind als mij en dat doet pijn....
Door dit alles raak ik steeds sneller in paniek bijvoorbeeld als iemand gwn onschuldig aan me zit ofzo of als iemand dingen tegen me aan staat. Ik trek dit echt niet meer en weet echt niet meer hoe ik hier mee om moet gaan... Ik kan er thuis veder ook niet over praten aangezien het feit dat ik thuis geestelijk mishandeld word (Zie vorige topic)

Heeft misschien iemand nog tips hoe ik hier het beste mee kan omgaan?

XXX Lotte

3 reacties

Dag lotte2001,

Wat goed en knap van je dat je je verhaal zo hebt opgeschreven. Ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om hiermee om te gaan en dat je daarvoor tips nodig hebt. Mocht je hierover ook willen praten met de Kindertelefoon, dan mag dat natuurlijk altijd! We luisteren héél graag naar je en denken graag met je mee. Je kunt met ons chatten (op de website van de Kindertelefoon) en bellen (0800-0432). Doordeweeks kan dit van 11:00 tot 20:00 en in het weekend kan dit van 14:00 tot 20:00.

Groetjes,
Joyce
De Kindertelefoon
Badge
Hey ik heb het zelfde
Badge
maar alleen niemand weet het en ik ben een jongen

Reageer