Vraag

Op laptop voor school door Corona

  • 26 March 2020
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 7 reacties

Hoi hoii, 

Nu door het coronavirus, hebben we online school. Natuurlijk krijg je hierbij huiswerk, en opdrachten die ik online moet inleveren in de classroom. Helaas geloven mijn opa en oma dat niet (ik woon bij hun).  Ze denken dat ik random op insta zit op mij laptop. Ik zeg dan nee dit is die opdracht maar ze geloven het niet. 

Ik zit ook bij de fysio en ik heb nu oefeningen gehad die ik thuis moet doen. Ik vind school eigenlijk wel belangrijker dus ik doe deze opdrachten altijd eerst. 

Net zo´n 20 minuten geleden hebben ze gezegd ; als je niet je oefeningen vandaag doet, pakken we jou telefoon af. Ik vind het zo een onzin. Ik hbe gezegd dat ik ze wel morgen doe, want vandaag lukt gewoon niet. Ze maken er zo een probleem van. 

 

Praten helpt ook niet. Heeft iemand tips?


2 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat je grootouders niet in lijken te zien dat je je laptop voor school nodig hebt. Ook niet prettig dat ze ermee dreigen je telefoon weg te nemen. 

 

Denk je dat het zou helpen om schoolwerk te doen in de woonkamer? Op die manier kunnen je grootouders vlot meekijken met wat je doet. Na een tijd zou het kunnen dat ze vertrouwen in je krijgen, waardoor je eenvoudigweg weer kan werken waar en wanneer je dat graag doet. 

 

Stel eventueel een dagschema op, waarin je je oefeningen inplant. Op die manier weten je grootouders wanneer je met wat bezig zal zijn, en kunnen ze je hier eventueel op controleren. Probeer je echter goed aan het schema te houden, zodat je grootouders zien dat je te vertrouwen bent. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

Laat ze het scherm van je laptop zien dat je wel met huiswerk bezig bent. En anders laat ze naar je school bellen misschien dat een docent ze het beter kan uitleggen

Reageer