Op 1 kamer met je broer

  • 8 July 2018
  • 9 reacties
  • 683 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal

Ik ben een meisje van 13 en ik woon in een flat bij me vader( 1ne week moeder andere week vader) alleen ik slaap bij me broer op de kamer hij is 14. Ik vind het nogal vervelend want ik heb geen privacy. Ik kan niet eens studeren op mijn kamer. Want dan zit hij weer op zijn PlayStation of filmpjes te kijken of muziek te luisteren ( wat je zelfs in de woonkamer hoort) dus ja en me vader en zijn vriendin zitten altijd in de woonkamer dus ik heb Eigelijk geen eigen plekje en ik ben altijd thuis Waneer me broer er ook is ( want zo is de regeling heel erg gaotisch trouwens) ik heb bij me moeder me eigen kamer trouwens maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen ik erger me er nogal aan en ik heb dus geen privacy. Hij zet ook vaak een wekker s’ochtens een half uur voordat ik eruit moet en ik ben nogal gevoelig voor geluid en licht Dusja. We hebben Allebij onze eigen muur maar hij heeft zijn PlayStation en computer aan mijn kant gezet en hij wil het echt niet veranderen.

Ik hoop dat Julie mee kunnen denken aan een oplossing?

X

9 reacties

Hoi

Ik heb het zelfde probleem van kamer delen met me broer. Ik heb ook dat ik bij de ene muur slaap en hij bij de ander.

Ik was dat toen ik 8 was zat dat hij de helekamer im beslag had en ik zelfs in zijn troep moes slapen (speel goed lag in me bed). Dus ik was het zat. Toen mijn broer en vader ff voedballen waren had ik zwarte ducteep gepakt en lijnen getroken. Dat het duidelijk was wat van mij of zijn kant was. Dat heeft echt geholpen. Als de deur aan eem van de kanten is dan moet je dat ook uit tekenen. En moet je ergens ander in gedeelte voor die er bij trekken...

Bespreek het wel met je vader of z'n vriendin... had ik niet gedaan gelukkig zat hij er over tedenken om iets tedoen...

Voor het studeren... je hebt gehoor beschermers maar die kan je ook gebruikem om die geluiden tehoren

Veel suc7 en laat je het weten of je er iets mee gaat doen. Ben benieuwd...

Groetjes
Bella ?
Hey! Je zou nog een keer kunnen vragen of hij het wilt veranderen, als hij het weer niet doet kun je naar je vader gaan

Misschien kun je ook een soort schema maken van wie wanneer in jullie kamer mag, en dat de ander dan in de woon/eetkamer gaat zitten. Als hij vraagt waarom je dat wilt kun je gewoon vertellen dat het het best wel vervelend vind dat je amper privacy hebt.

Misschien is het ook een idee om de ene week jij bij je moeder bent en hij bij je vader, en de andere jij bij je vader en hij bij je moeder. Ik snap ook dat dat niet ideaal is voor jullie ouders, want zij hebben ook wel eens een weekje rust nodig.

Veel succes!!
Hey bella en gekkenoy ik heb het al een paar keer aangegeven aan me vader. Alleen het werkt niet☹️. Dat ene dat dan diegene in de woonkamer zit is meestal ik... en ja... want me vader wil niet dat mijn broer zijn spel computer in de woonkamer plaatst dus ja☹️
Dank Julie wel voor de reactie! Iemand anders nog...
Hoi

Dat lijkt me best vervelend. Jij hebt het recht op een eigen plekje waar je ongestoord dingen kan doen.

Kan je broer bij het gamen en muziek luisteren een koptelefoon of oortjes gebruiken? Hij zou moeten begrijpen dat het vervelend voor jou is om steeds in zijn game- en muziekgeluid te zitten.

Zoals @GekkeBoy_05 zei, is een regeling waarbij jullie niet op hetzelfde moment bij dezelfde ouder zijn eventueel een optie.

Groetjes
x
Hoi @100DIVERGENT11

De regeling gaat denk ik niet helpen. Ik kan niet met me broer maar ook niet zonder hem ?

Misschien met oortjes in gaat wel lukken zou het aan hem vragen...

Je hoort nog van me of het is gelukt

Thanks voor je reactie?
Je zou je broer missen, dat begrijp ik. Je kan hem vragen oortjes te gebruiken. Ik vermoed dat hij zich kan voorstellen dat jij je moeilijk kan concentreren met het lawaai.
Hi R.S,

ik weet niet hoe groot jullie kamer is, maar misschien kunnen jullie de kamer iets anders indelen, zodat jullie wat meer privacy hebben.

Misschien is een stapelbed een oplossing? Dan heb je meer vloer over om nog voor jullie allebei een eigen plekje te maken.

Of allebei een hoogslaper met een bureautje eronder of een plekje om te chillen. Desnoods met een gordijn ervoor dat je ff privé kunt zitten of liggen.

Als jouw broer, en jij dan oortjes of een koptelefoon gebruiken, zoals @100Divergent11 al bedacht had dan hebben jullie geen last van elkaars geluid.

Ik heb wel eens bij iemand of Ikea ofzo gezien dat ze dan een stapelbed dwars, midden in de kamer hadden staan, waar je dan wel langs het voeteneinde kon lopen om in het andere deel van de kamer te komen. Bij het onderste bed was dan het voeteneinde en één zijkant dicht gemaakt met een houten plaat en bij het bovenste bed ook het voeteneinde en de andere zijkant van het bed dichtgemaakt met een houten plaat tot het plafond. De hoofeinden stonden dan tegen de muur. Snap je wat ik bedoel?

Je kunt dan allebei vanaf je eigen kant in bed kruipen langs de zijkant en de bedden vormen een soort muurtje dat de kamer in 2-en deelt. Als een kamer van 3 bij 3 meter hebt kan het. Dan hebben jullie allebei wel een kleine kamer, maar wel meer privacy. Zeker als je de achterste gedeelte hebt.

Of gwn de kamer zoals die nu is verdelen door het midden met een gordijn. Dan hoeft je papa alleen een gordijnrails aan het plafond te schroeven en kunnen jullie het gordijn open of dicht doen, wanneer jullie het willen. Dan zijn jullie nog wel vlak bij elkaar, maar hoeven jullie elkaar niet de hele tijd te zien en met de koptelefoon of oortjes ook niet te horen.

Nou ja, ik hoop dat je er iets aan hebt en dat jullie nog lekker lang bij je vader en moeder kunnen blijven wonen zonder ruzie.

Groetjes,
M&M's
Hoi @M En MS

Bedankt voor je reactie. Dat van dat stapelbed is wel handig. Wij hebben trouwens een langwerpige kamer dus ik denk 3 bij 5m ofzo ik weet het zo niet maar ongeveer dat.

Bedankt voor je reactie ik denk dat het wel gaat lukken en handige tips dankjewel ?

Reageer