Skip to main content

Hey allemaal,

Ik wil graag iets delen waar ik mee zit en misschien hebben jullie wat advies. Ik ben 13 jaar, en als ik met mijn moeder ga shoppen, kijken we soms naar bh’s of bikini’s. Mijn moeder wil dan vaak even checken of ze niet te klein zijn, wat ik helemaal niet erg vind. Het probleem is dat ze soms het gordijntje of de deur van het pashokje iets te ver open doet, waardoor andere mensen mij kunnen zien. Ik voel me dan best ongemakkelijk, vooral als iets misschien niet helemaal past.

Als ik mijn moeder vraag of ze iets meer het hokje in kan komen zodat het gordijntje minder open staat, reageert ze vaak boos. Ze zegt dan dat ik me niet moet aanstellen en dat zij mij op de wereld heeft gezet, dus dat het niet uitmaakt. Als ik probeer uit te leggen waarom ik het niet fijn vind, wordt ze nog bozer en zegt ze dat het mijn schuld is dat ze boos is.

Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, want ik wil ook dat ze begrijpt hoe ik me voel. Hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Hey

wat vervelend dat je moeder dan boos word. Wat je kan proberen is erover praten met je moeder buitenom het geval dus niet als het gebeurd maar ervoor gewoon vragen of ze misschien het pashokje wat verder dicht wil trekken. Ik hoop dat het helpt!

kusjes van mij

Hey ik herken het helemaal. Ik ben dan wel een jongen maar ik had hetzelfde als ik met mijn moeder ging zwembroeken passen toen ik 12 was. In een hokje en dan kwam ze erbij en liet dat gordijn gewoon open. Nog erger dat we in een magazijn met wel heel goedkope (50%) jeans broeken gingen passen daar was nie eens een hokje je moest passen tussen de rekken daar stond ik dan in men onderbroek! Nu ben ik ouwer en bedenk dat ouders hun kinderen nog steeds als kindjes zien en min of meer als poppetjes of babys en niet stilstaan bij t feit dat wij nu haast volwassen mensen zijn. Maar om op je probleem te antwoorden ik zou er met je ma erover praten voordat je gaat winkelen zoals @Noortje_ zei, dus afspraken maken, deurtje toe, geen inkijk. Mama gaat toch ook niet met open deurtjes ondergoed passen? En daar kan ze toch nie boos om worden? Je kan in uiterste nood je papa inschakelen als je die hebt. Good luck!  

Reageer