Hey allemaal,
Ik wil graag iets delen waar ik mee zit en misschien hebben jullie wat advies. Ik ben 13 jaar, en als ik met mijn moeder ga shoppen, kijken we soms naar bh’s of bikini’s. Mijn moeder wil dan vaak even checken of ze niet te klein zijn, wat ik helemaal niet erg vind. Het probleem is dat ze soms het gordijntje of de deur van het pashokje iets te ver open doet, waardoor andere mensen mij kunnen zien. Ik voel me dan best ongemakkelijk, vooral als iets misschien niet helemaal past.
Als ik mijn moeder vraag of ze iets meer het hokje in kan komen zodat het gordijntje minder open staat, reageert ze vaak boos. Ze zegt dan dat ik me niet moet aanstellen en dat zij mij op de wereld heeft gezet, dus dat het niet uitmaakt. Als ik probeer uit te leggen waarom ik het niet fijn vind, wordt ze nog bozer en zegt ze dat het mijn schuld is dat ze boos is.
Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, want ik wil ook dat ze begrijpt hoe ik me voel. Hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?