Vraag

onzeker over hoeveelheid vrienden

  • 8 August 2023
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

Badge

Heyy ik ben een meisje 14 jaar 3vwo, en ben heel erg onzeker over mijn uiterlijk maar ook over de hoeveelheid vrienden die ik heb, Ik heb echt maar 3 of 4 vriendinnen. Meiden die ik ken hebben er soms wel 20 ofzo en dan voel ik me eigenlijk een beetje het buitenbeentje omdat ik niet zoveel vriendinnen heb, of omdat ik niet zo populair ben. Hebben meer mensen dit? En is het raar dat ik niet zoveel vriendinnen heb?


5 reacties

Badge

Ben een jongen van 16, maar heb zelf misschien ook maar 1 of 2 vrienden waar ik mee af kan spreken. Dus is helemaal niet raar. Ik snap dat het vervelend is, heb ik zelf ook. Soms wil je graag gewoon iets doen, of weg in het weekend, maar kan dat niet. Tis echt niet raar, heel veel mensen hebben het.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniempjeeeeeeeeeee,

 

@Annnonieem  heeft gelijk dat het niet raar is en je kunt volgens mij beter 1 of 2 of misschien 3 of 4 echte vrienden hebben dan 20 die met de wind mee waaien en volgende week misschien ‘bestie’ zijn van helemaal iemand anders.

Misschien kunnen jullie naast die echte vrienden ook bijvoorbeeld als jullie dat leuk vinden een keertje naar een skatebaan of basketbalveldje/trapveldje gaan (als voorbeeld) en daar een potje mee voetballen, skaten of een potje basketballen.

Het zijn op dat moment nog niet echt vrienden van je, maar je weet nooit of ze dat worden, maar ondertussen heb je wel lekker samen een half uurtje ofzo iets leuks gedaan.

Je kan ook gaan basketballen of skaten als er nog niemand is en wie weet wie er allemaal langs komt...ff een potje één op één of wie de meeste achter elkaar kan scoren of gwn om de beurt gooien en een beetje chillen.

Of ga lekker naar het zwembad of strand en leg je handdoek ergens neer bij wat leuke mensen of iemand die ook alleen is en vraag hoe het gaat .

Via een bijbaantje kun je ook anderen leren kennen. Je hoeft niet eens naar hen op zoek. Jouw 'baas’ heeft ze al in dienst en je wordt als vakkenvuller of kassamedewerker of iets anders gewoon met hen ingedeeld en je komt ze dus gwn op je werk tegen. Het is als je er goed over nadenkt een soort ‘datingsite’ (niet alleen voor romantische liefdes, maar ook voor 'gewone’ vrienden en het leuke is dat deze ‘datingsite’ jou ook nog eens betaalt. Hoe leuk is dat.

Geld verdienen en geen tijd om het uit te geven en ook nog eens mensen leren kennen…..cool

Zo kun je ook soms als vrijwilliger bij een buurthuis of bij jouw eigen sportclub helpen en dan doe je iets wat je leuk vindt en je leert ook nog wat anderen kennen.

Als jij een baantje in de horeca hebt dan leer je ook veel mensen kennen. Aan het begin zijn dat natuurlijk hele oppervlakkige contacten, maar het is goed voor je zelfvertrouwen als je makkelijk(er) met anderen om kunt gaan en wie weet zitten er jongens of meisjes tussen waar je na je werk nog eens mee afspreekt.

En voor je het weet heb je weer  een halve pagina vol getypt hahaha.

 

Ik kom jullie hier vast nog wel eens tegen.

Maak er iets moois van.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 6
Badge +3

er is een  verschil tussen echte vrienden en bekenden. veel mensen lijken 30 vrienden te hebben, maar in realiteit zijn de helft gewoon bekenden die zich ‘vriend’ noemen. en nee het is niet raar om  0-4 vrienden te hebben. mensen doen altijd alsof je vrienden moeten zijn met de hele wereld om succesvol te zijn. maar eigenlijk is het beter om je te concentreren op een paar enkele mensen. 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi​ @Anoniempjeeeeeeeeeee, je moet niet onzeker zijn over je aantal vrienden, 4 is prima hoor!

Ik zeg altijd, beter 4 echte vrienden dan 20 nepvrienden, dus het is niet raar!

Groetjes, @Monkeyboy69

Hoi, ik heb dat ook. Maar je moet weten dat 3 of 4 echt goeie vriendinnen hebben die alles voor je zouden doen en die je kan vertrouwen echt veel meer waard zijn dan er 20 hebben die je misschien nauwelijks kent en waar je ook niet volledig vertrouwen in hebt. Ik heb zelf ook maar 5 goeie vriendinnen, maar ik doe super toffe dingen met ze en we hebben altijd veel plezier! Dus ga leuke dingen doen met je vriendinnen en maak er je niet teveel zorgen om. Zolang jij gelukkig bent met je vriendinnen maakt dat eigenlijk toch niet zoveel uit. xxx😊

Reageer