Vraag

onveilige thuissituatie

  • 16 March 2022
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Het lijkt nadat je deze topic gelezen heb, misschien dat ik me eigen aanstel. Je mag denken wat je wil denken, ik wil niet zielig zijn maar ik heb toch even jullie hulp nodig. Ik ben bijna 16 jaar en Ik wil weg thuis. Ik wil niet meer thuis wonen.  Steeds vaker is het ontzettend gezeur tussen mij en mijn ouders. Het komt zelfs voor dat mijn ouders me gaan slaan. Ik probeer nu bijna niet meer thuis te zijn. Ben vaak alleen nog thuis om te slapen, en dan nog is het vaak ontzettend gezijk als ik savonds (laat) thuis kom. Ik weet gwn even niet meer wat ik moet doen. Ik denk als dit zo doorgaat dat het steeds erger wordt. En ik ben echt niet heel snel boos, maar als mijn ouders om de kleinste dingetjes zo'n probleem maken kan ik mezelf ook niet meer inhouden, en ik ben bang dat, als ik weer geslagen wordt, dat ik dan echt terug ga slaan. Ik weet dat dat niet de bedoeling is, maar maandag sloeg m'n vader mij ook en ik werd zo boos, dat mijn hoofd helemaal blauw/paars was. Maar ik zal jullie nog even uitleggen welke regels er zijn, waar ik me niet aan kan houden en waarom mijn ouders mij slaan ed.
1. Ze willen dat ik zondags mee naar de kerk ga. Mijn ouders zijn christelijk, en ik ben daar gwn klaar mee. Ik wil gwn kunnen leven zonder refo regeltjes.
2. Ik draag broeken. Mijn ouders zijn het daar totaal niet mee eens maar ik vind het beter zitten dan een rokje en het staat ook leuker en ik wil geen refo zijn
3. Mijn ouders hebben een opleiding voor mij gekozen om te gaan doen. De opleiding die zij gekozen hebben wil ik totaal niet doen, maar ik kan niks. Ik kan me wel aanmelden voor een andere opleiding,  maar ik heb toch een handtekening van m'n ouders nodig wil ik een opleiding gaan doen. En m'n ouders zeggen, zolang ik nog thuis woon mag ik geen andere opleiding doen dan die zij willen.
Ik hoop dat jullie snappen dat ik graag uit huis wil. En ik hoop ook dat jullie mij tips kunnen geven wat ik nu kan doen.
Ik ben gwn bang, bang voor mijn ouders, maar ook bang voor mezelf. Steeds vaker denk ik aan zelfmoord, omdat het leven geen nut heeft voor mij, maar ik durf ook weer niet om zelfmoord te plegen. Ben ook bang om dood te gaan. Mensu kunnen jullie me alsjeblieft helpen en tips geven?


4 reacties

Wat erg !!!!

Ik vind echt dat je niet aanstelt

Want dit is gewoon naar

 

Ten eerste 

PLEEG GEEN ZELFMOORD

Zelfmoord is altijd de slechtste optie

Neem een kijkje bij www.113.nl

Misschien helpt dat 

 

Ten tweede

Je mag christelijk zijn , maar je hoef het niet 

Ieder mens heeft de vrijheid om te kiezen of je in een god gelooft of niet

Dus eigenlijk kan je nu gewoon aangifte doen

 

Ten derde

Niemand heeft de recht om je te slaan

Ook je ouders niet

Praat met je mentor erover

Misschien kan hij/zij je in een pleeggezin laten wonen

 

Ten vierde

Je mag dragen wat je wilt

ook al draag je een vuilniszak 

Je ouders mag je niet verbieden

 

Ten vijfde

Wat ik nu leest heb je geen enkel vrijheid

iedereen heeft vrijheid 

ook jij

Zegt tegen je mentor dat je geen vrijheid heeft

Maakt een filmpje voor bewijs

 

Jullie regels zijn belachelijk

Je hebt gewoon net als wij vrijheid

 

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord

Zelle

 

Sorry voor de lange Tekst

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +17

Hoi als je ouders je slaan en zeker als je al 16 bent heb je alle reden om snel advies te vragen bij de kindertelefoon. Als ze echt zulk geweld gebruiken is dat illegaal.  En dan met de bijbel in de hand figuurlijk. Zelf ben ik vrijzinnig en ik heb altijd geleerd dat God liefde is en het niet fout vind als je je pad kiest omdat hij die mogelijkheid geeft.  Ik geloof niet heel sterk maar wel in liefde en eigen weg.  Je hebt alle recht om je pad te kiezen.  Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal kan ben ik te jong voor maar wel dat je snel zou moeten bellen om advies !

Ik wens je heel veel sterkte !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +9

Maak een filmpje met je telefoon wanneer je ouders je slaan en een filmpje waarin ze je vrijheden verbieden en ga daarmee naar de politie 

Reageer