Ongelijk behandelt worden door ouders.

  • 21 October 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Hoi mijn naam is Alex,

Ik wil graag iets met jullie delen en daar graag advies voor krijgen.

Thuis ben ik het middelste kind mijn zusje 5 jaar jonger en mijn broer 3 jaar ouder.
Ik word vaak thuis als pispaaltje gezien (door mijn ouders) als ze het niet weten wie het heeft gedaan richten ze naar mij (zonder echt bewijs)(vooral mijn vader), omdat ik vroeger niet altijd de liefste was, maar dat zien ze alleen door hun ogen, omdat ze nooit op mijn broer letten wetten ze niet wat voor dingen hij doet dus letten ze alleen maar op mij.
Soms kan ik er gewoon niet meer tegen. 
(misschien een beetje een kinderachtige voorbeeld maar) Als het vakantie is mag mijn broer *3 jaar ouder* zelf kiezen hoelang hij opblijft en mijn zusje *5 jaar jonger* heeft een bedtijd, maar toch moet ik altijd samen met haar bedtijd naar bed (nu voel je mijn boosheid misschien ook.
Ik heb wel nagedacht om weg te lopen, maar dat klinkt zo onmogelijk.

Ik vraag jullie om advies wat ik moet doen,,
en als je wat meer informatie wilt weten laat het me gerust weten.
(ben 13 BTW)

Doei!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Alex_22cc,

Stom van je ouders dat jij altijd de schuld krijgt! Je kan het misschien met je ouders over hebben of anders met een vertrouwenspersoon. 

Ik vind persoonlijk niet kunnen dat jij even laat naar bed moet als je zusje van 8? Jij zou wel later naar bed kunnen lijkt me. Misschien kan je het hier ook over hebben met je ouders?

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 1
Badge

Hey

Ik begrijp eigenlijk echt precies wat je bedoelt met de schuld krijgen van dingen waar je niet eens iets mee te maken had. Ik heb het zelf ook gehad met mijn zus en ik kreeg overal de schuld van omdat mn zus altijd een he goed spel weette te spelen. 

Ik wist echt niet wat ik moest doen. Mijn moeder checkt altijd mijn telefoon dus ik dacht dat niks kon filmen. Maar ik had een idee gekregen. Iedere keer als ik mijn zus iets zag doen, filmde ik het en maakte ik foto's. Toen heb ik op snapchat  een "geheim" account gemaakt en daar heb ik alle foto's en videos opgeslagen in 'alleen voor mij'. Na allemaal bewijs te hebben verzameld heb ik het aan mijn moeder laten zien, toen ging mijn zus huilen dat ik haar zonder toestemming had gefilmt mn moeder vond dat ook niet  goed maar het bewijs was er.

En je voorbeeld is eigenlijk ook niet zo kinderachtig ik begrijp wat je bedoelt met als pispaaltje gebruikt te worden, maar als je bewijs kan verzamelen en zoveel mogelijk dan was dat voor mij teminste al weer een deur die open ging. 

Ik ben ook 13 

Reageer