Skip to main content

oneerlijkheid thuis, HELPPP

• August 18, 2025
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

xx-me
Forum|alt.badge.img+1

heyy, ik vind bij mij thuis alles vervelend.

ik ben 15, ik heb een zus van 16, een zusje van 13 en een broertje van 10. best wel druk dus.

ik heb het idee dat alles best wel oneerlijk is, want als er bijvoorbeeld iets in het huishouden gedaan moet worden ben ik 9/10 keer degene die het moet doen. als dan mijn zusje bijvoorbeeldย naar de winkel moet fietsen voor het avondeten, dan zegt ze โ€˜ik heb geen zin om te gaanโ€™ en vervolgens ben ik degene die moet gaanโ€ฆย hetzelfde is met naar school gaan, we zitten alle 3 op dezelfde school (mijn broertje is nog niet op de middelbare) en mijn oudste zus word altijd met de auto gebracht, ik mag dan niet mee en mijn zusje heeft een elektrische fiets. ik heb een gewoneโ€ฆย de weg naar school is ook ver en ik moet een lang berg op. ook moet ik altijd zelf naar voetbaltraining gaan (in een ander dorp) dus bijvoorbeeld op de fiets en worden mijn broertje, zusje en zus allemaal met de auto gebracht naar hun dingen. en die ene keer dat ik met de auto mag vergeten ze me op te halenโ€ฆย ik mag ook nooit kiezen wat we eten terwijl de andere drie elke week 1x mogen kiezen. ook bijvoorbeeld toen ik een beugel kreeg, ik had mega veel last. mijn ouders hadden niks gedaan ofzo van tevoren. mijn zusje moest 1 tand getrokken en meteen gingen ze helemaal speciaal eten enzo voor haar kopen, terwijl ze zei dat ze er geen last van had en bij mij kon je duidelijk merken dat ik wel last had en bij mij was er niks geregeld.

ย 

dus ja, snappen jullie dat het oneerlijk voelt?

heeft iemand tips ofzo wat ik kan doen?

ย 

sorry voor het lange verhaal maar dit moest ik even kwijtโ€ฆ

ย 

xx me

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 18, 2025

Misschien kan je dit eens bespreken met je ouders?

xx liefs Wolfย ๐Ÿบ

Forum|alt.badge.img

Heyy,
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb een broertje van 9 een zusje van 12 en een zus van 18 (ik zelf ben 15) en ik moet alles doen! Elke keer als ik er iets over zeg wordt er gewoon gezegd dat dat niet waar is en dat ik me niet zo moet aanstellen. Het is echt hinderlijk en ik snap je helemaal.
xx <3

xx-me
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 24, 2025

hey โ€‹@Anoniem785734029ย , zo irritant he? maarja klopt wel, zodra je er iets van zegtย  is het nee klopt niet. terwijl uh ja ik heb toch genoeg voorbeelden kunnen opnoemenโ€ฆ dus ja, iig wel fijn dat ik niet de enig ben en dat iemand me begrijpt!

xx