Skip to main content

Hallo, 

Ik zit echt met iets.

Waarom hebben ouders altijd de neiging om voor hun jongste kinderen op te komen maar nooit voor het oudste kind?
Waarom mag de jongsten dingen veel eerder dan de oudste?

Waarom leggen ze de lat zo verschrikkelijk hoog voor de oudste maar nooit voor de jongste.

Waarom denken ouders dat hun kinderen er altijd met hun eens zullen  zijn?

Waarom moet het oudste kind zo snel mogelijk opgroeien zodat de jongste zo lang mogelijk kind kan blijven.

Waarom vinden ouders dat de jongste altijd kijkt naar wat de oudste doet terwijl de ouders zelf niet het goede voorbeeld laten zien.

Hii lieve @Kameeltjee ,

Dat klinkt niet fijn, en het is lastig om daar iets over te zeggen. Zelf  denk ik en weet het ook niet zeker... maar dat ouders denken dat het beter is dat het oudste kind een beter voorbeeld moet tonen aan het jongere kind zodat hij/ zij  er meer van  zal op steken dan van de ouders. Als je hier erg mee zit zou ik er wel eerlijk over zijn naar je ouders toe en daarbij  aangegeven wat het met jou doet . Als je het eng of spannend vind zou je ook  een brief kunnen schrijven en die geven of op tafel leggen.  Ik vind het in ieder geval wel een vreemde redenatie en begrijp het niet helemaal waarom sommige ouders zo zijn. Hoop dat het anders gaat worden, maar probeer sowieso om dit aan te geven. Ook oudere kinderen moeten net zo veel aandacht krijgen dan het jongere kind. ❤️

Veel liefs 😊

Reageer