Vraag

Ondankbaar ?

  • 27 May 2020
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

He

Mijn ouders hadden dus tijd terug in een ander land polos voor me gekocht want mijn pa was in het buitenland (meer vertel ik niet ivm anonimiteit) . Polos zijn dus sowieso al niet mijn stijl (ik vind het te netjes en voel me er ongemakkelijk in). Mijn ouders weten dat ook. een van de 2 polos die ze kochten is dus al qua kleuren combinatie al helemaal mijn stijl (ziet er uit als rijkeluis kleding), de ander nog enigszins. Maar ik heb het kaartje er dus nog niet eens afgehaald, en ik zie me ze ook niet dragen deze zomer, maar ik wil mijn ouders ook niet kwetsen en ondankbaar overkomen. (terwijl ze wisten dat ik het niet heel leuk zou vinden wat gewoon dom is) ik heb 2 vragen, 

1 is het ondankbaar om het niet te dragen? (ze waren nog relatief duur)

2 Moet ik ze gewoon dragen, en me over de ongemakkelijkheid heenzetten?


1 reactie

Maak er niet zo’n drama van.  Waarom zou je één stijl hebben? Ik heb super comfortabele kleding die er totaal niet uit ziet. En ik heb kleding om netjes te gaan. 

 

Waarom probeer je die polo niet een keer een half dagje als je gaat winkelen ofzo. Als je ouders zien dat je hem draagt zeg je ‘even uitproberen ook al voelt het niet als mijn stijl’.  Alleen al dat je het niet zonder te proberen afwijst, zullen ze kunnen waarderen.  Anders gedraag je je eerlijk gezegd een beetje als een klein kind dat eten afwijst omdat-ie heeft gehoord dat er paprika in zit. 

En verder bewaar je ze gewoon voor een nette gelegenheid: visite, uit eten of een ouder-avond op school: Korte momenten waarop het goed is om niet in je dagelijkse kloffie te komen, die geen hele dag duren.

Als je ouders vragen naar je polos zeg je dat je ze daarvoor bewaart.

 

 

Reageer