onafhankelijk worden

  • 15 May 2019
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb iedere keer ruzie met mijn ouders want ik wilde bv naar de stad maar dat mag niet want ze zeggen dat ik op mijn zelfstandigheid moet trainen en dat ik daar soort begeleiding krijgt enzo bla bla. Maar mijn ouders kunnen mij niet loslaten, ik weet niet wat ik moet en. om een ander voorbeeld te noemen. Als ik een bijbaantje wilt dan zegt mijn vader ga voor mij eerst buiten grasmaaien maar dan wil ik dat weer niet want ik wil zo graag bij een ander werken. dit soort dingen. ik weet niet meer hoe ik het aan mijn ouders kan laten zien. Ik heb het gevoel dat ik niks kan zeg maar.

1 reactie

Ik denk dat je ouders heus wel het beste met je voorhebben enzo, en misschien zijn ze daarom juist ook wel heel beschermend en overbezorgd. Maar als zij willen dat je zelfstandig wordt zullen ze jou ook wel wat meer vrijheid mogen gunnen. Als zij steeds niet willen dat jij zelf dingen onderneemt om jou te beschermen ofzoiets, kun je daar op den duur heel onzeker van raken. En zelfstandig worden betekent immers ook vallen en opstaan, en leren van je fouten.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mij lijkt er helemaal niks mis mee met een bijbaantje. Misschien kunnen je ouders je wel wat makkelijker vrijlaten als ze zien dat je thuis meer initiatief neemt , desnoods door dat stomme grasmaaien voor je vader voor lief te nemen. Succes !

Reageer