Vraag

omgaan met moeilijke thuisituatie

  • 10 February 2020
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik wou even mijn verhaal kwijt en misschien wat advies ontvangen van jullie.

Sinds een jaar , weet ik dat mijn zus autistisch is.

Op het moment dat ik het hoorde waren er nog weinig problemen, maar op een gegeven moment ging mijn zus niet meer naar school.

Mijn ouders belden mij dan en legden eigenlijk de verantwoordelijkheid een beetje op mij dat ik mijn zus uit bed kreeg en dat ze naar school ging.

Ze snapten zelf ook wel na een tijdje dat het niet de oplossing was en nadat mijn zus 3 weken niet naar school ging hebben ze (in overleg met de school) jeugdzorg ingeschakeld voor mijn zus.

Dit sloeg alleen helaas niet  aan en mijn zus gaat nog steeds niet naar school.

Inmiddels heb ik eigenlijk het idee dat mijn ouders het er zelf zo moeilijk mee hebben dat ze eigenlijk zelf ook pissig zijn en veel minder zijn hoe ze voor alle problemen waren.

Daardoor raakte ik langzaam aan in een spiraal van negativiteit en ben ik weken lang ziek geweest, ook zijn mijn schoolpunten zo ver gedaald dat ik hard mijn best moet doen om op mijn niveau te blijven.

Ook heb ik het idee dat mijn zus eigenlijk helemaal niet vrolijk meer is.

Ik zie haar nooit vrolijk zijn of genieten van dingen waar ze vroeger wel zo van genoot.

Ik vind het thuis helemaal niet meer gezellig en ik vroeg me af of er iemand was die hier wat meer ervaring mee heeft en me wat tips kan geven hoe ik het beste met mijn zus omga, hoe ik positief blijf en hoe ik gemotiveerd blijf voor school.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben en ik porbeer op alles te reageren.

✌🏻

 

 

 

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hoi 

wat een nare thuissituatie.

de vraag hoe kan ik positief doorgaan naar school 

ik heb school en huiswerk leuk laten vinden doordat ik besef dat ik dat rustig kan doen mijn gevoelens erin te stoppen zodat ik even niet aan alle nare dingen hoef te denken.

dat school iets leuks is dat ik alles even achter me kan laten en telkens mijn cijfers zie stijgen omdat ik er hard voor leer en er een soort spelletje van maak dat als ik iets goeds heb gedaan om mezelf te belonen om even een rondje te lopen even om mijn telefoon te kijken je  een planning voor jezelf maken en de belans 

te vinden tussen dat je er even niet aan hoef te denken je ouder te blijven ondersteunen maar ook aan jezelf blijven denken te helpen in het huishouden en vragen of ze geen hulp nodig hebben bij het verzorgen van u zus want het is heel zwaar en bijna niet te doen als je ook nog werkt 

i wens je alle sterkte en succes je bent het waard om door te knallen je kan het en blijf geloven in jezelf en schrijf je gevoelens een op sla heel hardt tegen een kussen maar je kan het en bent super sterk zolang je maar blijft geloven in jezelf 

sterkte xoxo Qianne 

Hey,

Wat stom dat je in zo’n situatie zit!

Wat bij mij tijdens het huiswerk vaak helpt is een goede planning, dan weet ik precies wanneer wat moet en wanneer ik klaar ben. Op deze manier kan ik ook een soort van naar mijn vrije tijd toe werken. 

Om afleiding te hebben ga ik vaak tekenen, dan zet ik een leuk muziekje op en teken ik precies wat ik voel. Ik kan helemaal niet zo goed tekenen maar k ben erachter gekomen dat T wel helpt (bij mij dan). Ik heb de tekeningen opgeborgen achter in mn kast in een envelop zodat (als het goed is) niemand ze vind, er staan namelijk best wel geheimen in die tekeningen en ik wil absoluut niet dat mn ouders ze zien.

Mij hoop dat je hier wat aan hebt, heel veel sterkte nog!

Xx

 

Reageer