Vraag

Nooit naar feestjes gemogen

  • 22 February 2022
  • 9 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Nou zoals je al in de titel kan lezen mag ik nooit naar feestjes

 

Mijn ouders zijn vrij streng en bezorgd, dus ik mag bijna nooit naar een feestje of hangen met vrienden. En als ik weg mag moet ik heel vroeg weer thuis zijn. Hierdoor mis ik heel veel en ja dat vind ik natuurlijk niet fijn.

Carnaval komt er weer aan en ik wil veel weg kunnen om te gaan feesten met vrienden. Maar dit gaat sowieso niet mogen van hun, dus hebben mensen misschien tips hoe ik hun kan overtuigen om mij weg te laten gaan.

 

(Ben btw een jongen en ben 16)


9 reacties

Hey,

Heb je het al wel eens met ze erover gehad? 

Als je gewoon zegt met wie je gaat en dat je geen gekkigheid zal uithalen moeten ze toch over te halen zijn?

Je kan ook op een andere manier proberen vertrouwen te krijgen.

Succes!

~Ikke13

Reputatie 1
Badge

Hey,

 

Ja ik heb heeeel vaak geprobeerd het erover te hebben met hun. Maar hun willen gewoon niet dat ik weg ga als het laat is. Maar alle feestjes zijn laat in de avond, dat is gewoon hoe het gaat. Er waren zelfs feestjes bij vrienden die letterlijk 5 min lopen waren van mij en zelfs toen mocht ik niet weg. 

 

En ik weet op het moment niet hoe ik hun moet overtuigen. Ik heb al jaren problemen en ruzie met mijn ouders en ik word er echt gek van, ik moet continue liegen dat ik bezig ben met school zodat ik in de middag nog een beetje weg mag met vrienden. Maar in de avond kan ik dat niet en dus ja weet ik nie hoe ik hun kan overtuigen als het na al die andere keren ook niet is gelukt

Hey,

Dat is vervelend zeg!

Maar ik had nog even een vraag voor je:

Mogen feestjes bij jou thuis wel?

~Ikke13

Reputatie 1
Badge

Nou wat het is, dat zou wel mogen denk ik

Maar we willen ook alcahol drinken, en dat mag weer niet

(ik drink stiekem een beetje alcahol soms als ik bij een vriend ben maar daar weten hun niks van)

Dus ik zou hier wel kunnen hangen, maar ik heb nie eens een eigen kamer ofzo en onze woonkamer is heel klein. Dus meestal gaan we dan naar een vriend die een groter huis heeft. 

 

En waarschijnlijk zou ik dan zelfs niet dan tot laat mogen, want hun willen slapen en wij hebben gewone muziek aan enz en je maakt wel veel herrie bij een feestje

He wat vervelend zeg.  Ik heb ook een vriendin die minder mag maar die komt gewoon met carnaval bij mij logeren.  Mag je wel bij een vriend slapen of mag dat niet?

Het is zo fijn dat carnaval eindelijk weer kan, het zou zonde zijn als je niet mag gaan. 

Ik ben 14 een mag ook nog niet drinken en dat doe ik dan ook niet omdat ik het vertrouwen van mijn ouders niet wil beschamen en ik merk dat kinderen met strengere ouders juist veel vaker liegen en stiekem drinken.  Dus het is ook nog niet zo'n goede opvoedmethode.

Reputatie 1
Badge

Jaa je hebt compleet gelijk, mensen die veel minder mogen liegen ook veel vaker

Ik lieg laatste tijd heel vaak, zodat ik ook maar soms iets kan doen met vrienden

 

En ik heb al eens geprobeerd te kunnen logeren, maar dat mag niet. 

Oh wat balen zeg.  Je bent 16, dat is toch best een normale leeftijd om uit te gaan.  Ik leef met je mee. En hoop dat je toch nog een beetje carnaval kan vieren.  

Reputatie 1
Badge

Ik heb het er met m’n vader overgehad, maar hij wil niet dat ik naar feestjes ga,  ik mag voor de rest wel alles doen wat ik wil, maar dat is najuist het gene waar ik naartoe wil en ja dat ik gewoon zeer jammer.

 

Heb het wel een beetje geaccepteerd nu, en heb al nieuwe plannen gemaakt om me te amuseren deze vakantie.

Maar hebben jullie misschien tips zodat mijn ouders me in de toekomst wel laten gaan, als ik dan wat ouder ben. Want ik ben al 16,5

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Vraag of je naar een vriend mag om huiswerk te maken ofzo  en ga dan feesten

Reageer