Vraag

niveau

  • 24 June 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik moet iets vragen maar als je niet van volle tekst houd let dan alleen op de blauwe woorden.

Dus ik ben een jongen van 13 jaar, ik zit in de eerste op het niveau hv (havo/vwo). Ik vind vwo best lastig, maar ik sta geen onvoldoende. Mijn ouders zeggen: het maakt niet uit of je havo of vwo doet en ik bent het met hun eens, maar toen zei mijn moeder dat ik niet leerde en dat al haar vriendinnen goede kinderen hebben doordat ze vijf uur aan huiswerk zitten. dus toen zei ik dat als ik havo niet haal dat ik ook gewoon tevreden ben met mavo. toen werden mijn ouders echt boos. ze zeiden dat ik wel slimmer was maar dat ik gewoon te lui was om te leren en dat ik gewoon havo ga doen. toen ging ik naar mijn kamer om er eens over te denken. ik werd steeds verdrietiger en sloeg mijzelf. niet hard genoeg om te breken maar wel om een flinke blauwe plek achter te laten. mijn ouders verdenken nu dat ik gepest word maar daar klopt niks van. nu de vragen: Is dit gewoon mijn hormonen die mij extra prikkelbaar maken? doen iedereen zijn ouders zo? sla jij jezelf soms vanwege je ouders? en wat kan ik doen om de blauwe plek te verstoppen?

groetjes Nugget


1 reactie

Badge +1

Hey @Nugget

Mijn ouders zijn ook niet altijd even aardig, en soms doe ik mezelf ook pijn vanwege hun.

Ik weet niet of het iets met hormonen te maken heeft, misschien wel misschien niet.

Het beste is om niet te beginnen met jezelf pijn te doen. Ga anders eens praten met je ouders van bijvoorbeeld, Hey mam. Dat je laatst dit zei deed me wel pijn.

 

Als je wil kan je altijd met vrijwilligers praten over je gevoelens. 

 

Ik hoop dat dit hielp. Succes! 

Reageer