Hoi, ik ben een 16 jarig meisje met een ontzettend lieve moeder en een schat van een oma (eigenlijk ook moeder voor me). Mijn oma is eigenlijk mijn moeders oma en ze is dus al 89. Het kan dus fout gaan met haar. Tot mijn 13 heb ik alleen maar gezeik gehad met mijn biologische vader… Hij heeft mijn moeder mishandeld vanaf mijn geboorte tot mijn 5e en het was geen fijne man. Ik heb geen contact meer met hem en wil dat ook niet maar vanaf mijn 6e is mijn moeder gaan samen wonen met haar nieuwe vriend. Eerst toen ik jong was mocht ik hem wel en toen ik hem een keer perongeluk papa noemde heb ik hem vanaf toen zo altijd genoemd maar sinds mijn 8e ging het fout tussen ons doordat hij erg gemeen tegen mij begon te doen en snel boos werd ik mocht hem niet meer en sterker nog ik kreeg een hekel aan hem! Nu gaat mijn moeder eindelijk scheiden van hem(scheiding is in gang en dat komt door problemen in het huwelijk en doordat hij zo tegen mij doet) Dit is een maandje bezig en mijn moeder heeft een relatie gekregen met een oude jeugdliefde van haar en ik vind hem heel aardig , deze tijd heb ik in een dip gezeten/zit . En hij hield me vast en steunde me. Ik voelde iets van binnen maar wist niet wat en toen besefte ik me dat ik nooit een vaderfiguur heb gehad en ik alleen maar een grote haat heb gehad naar mijn 2 “vaderfiguren” zodoende kwam ik er een paar dagen geleden achter dat ik wou dat hij mijn vader was. Hij heeft zelf een dochter van 16 en als ik zie of hoor hoe hij doet tegen haar dan voel ik me teleurstelt dat ik dat niet heb (begrijp me niet verkeerd, ik dank God voor mijn moeder en oma) maar even zo gezegd . De eerste man die mijn hart brak was geen vriendje maar mijn eigen vader. Nu hadden we (mijn moeders nieuwe vriend en ik) gister een gesprek en toen zei hij opeens lieverd als je me pa noemt zou ik alleen maar graag willen maar we doen alles op jou tempo en ik wil niks forceren. Ik was zo emotioneel en blij en opgelucht. Maar nu ben ik bang om hem zo te noemen. Ik wil niet dat zijn dochter denkt dat ik hem afpak van haar ofzo . Help wat moet ik doen???
Hey,
Bedankt voor het delen van je verhaal . Wat lijkt het me heftig om telkens een nieuwe vader te krijgen.
Ik begrijp dus goed dat je bang bent voor de reactie van de dochter van je moeders nieuwe vriend? Ik kan dat wel snappen, want voor die dochter is het misschien best lastig dat haar eigen vader ook opeens vader is van een ander meisje (jij dus) en dat ze opeens een familielid erbij heeft. Ik zou als ik jou was je problemen bespreken met de nieuwe vriend van je moeder, oftewel je pa. Of als het nog te eng is met je moeder. Die kent jou ook wel het beste. Misschien kunnen zij wel goede tips geven.
Weet je trouwens ook al of je nieuwe pa het al verteld heeft tegen zijn dochter? Want misschien helpt het ook voor die dochter dat je nieuwe pa haar gerust stelt dat hij er ook altijd zal zijn voor haar.
Ik weet niet of ik je nu een beetje heb kunnen helpen, want ik heb geen ervaring met scheidingen en zo. Maar ik heb t geprobeerd . Als het blijkt dat ik iets verkeerd heb begrepen ofzo dan moet je het maar zeggen.
Groeten,
TheColorGreen
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.