Skip to main content

Hoi allemaal…

Om het allemaal kort te houden: ik voel me niet thuis in mijn eigen huis. Ik zit al een tijdje met depressieve gevoelens en zelfmoordgedachten etc. Op de een of andere manier voelt het super ongemakkelijk en oncomfortabel om er met mijn ouders over te praten. Ik weet niet waarom ik vind het cringe en raar ofzo… 😳 Op school kan ik er makkelijker over praten, daar voel ik me meer op mijn gemak ofzo.. Ik weet niet waarom maar ik heb dat totaal niet bij mijn ouders. Daarnaast is het thuis altijd druk. Soms na school ben ik zo moe dat ik gewoon wil slapen. Op mijn kamer kan dat niet eens, mijn broer speelt gitaar met allemaal versterkers. Elke dag herrie. Elke dag. Beneden zijn mijn zus en ouders altijd. Mijn zus is altijd zo ontzettend aanwezig. Ik kan het nu gewoon niet meer hebben. Ik kan er niet tegen thuis. Ondanks dat ik mijn eigen kamer heb, heb ik voor mijn gevoel geen rustig plekje om me terug te trekken. Mijn moeder zit altijd bovenop mn lip, er is altijd herrie thuis veel spanning etc. Ik zou het liefst gewoon ergens anders wonen. Bij een vriendin, bij mijn oma, bij wie dan ook. Alles beter dan thuis. Ik zie er altijd zo tegenop om naar huis te gaan vanuit school. Ik blijf liever bij mijn vrienden. Daar voel ik me fijn. Thuis op de een of andere manier niet meer. Het voelt niet meer zoals vroeger. Ik voel me niet thuis. Niet bij mijn ouders meer. Niet meer op mijn kamer. Nergens. 

Weet iemand wat ik hiermee moet…? Herkent iemand dit? Hoe kan ik weer een thuisgevoel krijgen😔 Ik wil ergens anders heen… Ik haat thuis.

Liefs❤️

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Heb namelijk precies hetzelfde, kan ook nooit gwn even een rustig plekje vinden en heb vaak erge ruzie met mn ouders. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Misschien naar een docent of je mentor gaan??

Ik wil dit wel aan mijn mentor vertellen… Heb al een gesprek met hem gehad. Daar voelde ik me wel op me gemak. Gesprek ging overigens niet over thuis. Maargoed, ik ben bang dat als ik wel over thuis etc. praat dat ze mijn ouders inlichten😕 Dat wil ik echt niet.

Hoi @quick ,

We lezen dat je het lastig hebt en je niet thuis voelt in je eigen huis.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Renske 

De Kindertelefoon 

Reageer