Hey,
De afgelopen 9 jaar was heel heftig mn vader was zwaar depressief en ook aggressief voor 5 jaar werd ik iedere dag uitgescholden en ook werden er spullen naar me gegooid en verteld hoe waardeloos ik ben dat uk nooit uets goeds kan doen één en al een mislukkeling. Ik zie me vader nu heel weinig en heb ook hulp gekregen maar imdat ik de oudste ben krijg ik ook de klappen. Maar ik woon met me moeder die op instirten staat enmn broertje en zusje due allebei suicidaal zijn in 1 huis ze krijgen allemaal wel hulp maar gaat nog steeds heel slecht. Maar paar dagen geleden heb ik een mail gelezen waarin me moeder zegt dat ik haar te veel energie kost en dat allleen mijn broertje en zusje haar gelukkig maken. Terwijl ik bijna iedere avond sta eten te koken , mijn broertje en zusje help met huiswerk boodschappen doe enzovoort en nog niet goed genoeg. Ik geen idee wat ik moet doen, please help me!!! Geen idee hoe lang im het vol hou!
Delyse
Bladzijde 1 / 1
Wat erg zeg.... (mijn vader heeft mij ook veel pijn gedaan dus ik snap je wel ene beetje... Gelukig is mijn moeder heel begripvol.)
Ik vind het echt heel erg dat je hier doorheen gaat. En je bent echt wel goed genoeg. Maar jou moeder zit gewoon mentaal te diep om jou licht te zien. Natuurlijk maakt dat het niet makelijker voor jou...
Kan je bespreken met jou therapeut dat je die mail gelezen hebt? (mischien heeft jou moeder dat uit ene opwelling geschreven maar is dat niet hoe ze zich echt voelt)
Kom je aan jezelf toe? Wand dat is heel belangrijk. En kom je ook aan school toe? En weeten Mensen op school van de situatie?
Mischien helpt het een beetje als je je mind set omzet van ik doe dit omdat mam 't niet doet naar ik doe dit voor mijn broertje en zusje om je motivatie wat optepepen... Wand sat lijkt mij heel lastig.
Je doet zo te hooren echt heel veel in huis dus je hoeft je totaal niet schuldig tevoren je bent echt heel goed bezig maar voor jou is het natuurlijk heel zwaar.
Ik kan je van af hier niet echt helpen zoals ik zou willen.... Maar ik hoop echt dat de heele situatie wat positiever word
Suc6
Je bent echt goed genoeg
Ik vind het echt heel erg dat je hier doorheen gaat. En je bent echt wel goed genoeg. Maar jou moeder zit gewoon mentaal te diep om jou licht te zien. Natuurlijk maakt dat het niet makelijker voor jou...
Kan je bespreken met jou therapeut dat je die mail gelezen hebt? (mischien heeft jou moeder dat uit ene opwelling geschreven maar is dat niet hoe ze zich echt voelt)
Kom je aan jezelf toe? Wand dat is heel belangrijk. En kom je ook aan school toe? En weeten Mensen op school van de situatie?
Mischien helpt het een beetje als je je mind set omzet van ik doe dit omdat mam 't niet doet naar ik doe dit voor mijn broertje en zusje om je motivatie wat optepepen... Wand sat lijkt mij heel lastig.
Je doet zo te hooren echt heel veel in huis dus je hoeft je totaal niet schuldig tevoren je bent echt heel goed bezig maar voor jou is het natuurlijk heel zwaar.
Ik kan je van af hier niet echt helpen zoals ik zou willen.... Maar ik hoop echt dat de heele situatie wat positiever word
Suc6
Je bent echt goed genoeg
Heyy,
Krijgt iedereen in je gezin de hulp die ze nodig hebben? Ik vind het echt heel vervelend om te horen dat je het zo zwaar hebt nu. Ik sluit me aan bij de reactie hierboven, ik denk dat het verstandig is om het erover te hebben met je therapeut.
Ik vind het superlief, dat je zoveel doet in huis en probeert je broertje en zusje te helpen. Vergeet alleen jezelf niet oké!?
Succes!!!!
Krijgt iedereen in je gezin de hulp die ze nodig hebben? Ik vind het echt heel vervelend om te horen dat je het zo zwaar hebt nu. Ik sluit me aan bij de reactie hierboven, ik denk dat het verstandig is om het erover te hebben met je therapeut.
Ik vind het superlief, dat je zoveel doet in huis en probeert je broertje en zusje te helpen. Vergeet alleen jezelf niet oké!?
Succes!!!!
Hey @Mijnigezien @Sleepygirl , ja ze krijgen hulp. Tnx voor de tips maar het is zo ik zit bij de derde psycholoog en zij weet ervan maar zegt niks te kunnen
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.