Skip to main content
Vraag

nichtje uit huis geplaatst, morgen verjaardag

• 12 December 2024
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Mushroom123
Forum|alt.badge.img+3

Hey, Ben er weer.

er is de afgelopen tijd heel veel gebeurt. Mijn nichtje, paar maanden jonger dan mij, is een paar dagen geleden uit huis geplaatst. Het ging sowieso niet zo goed bij hun in huis, en het is een paar dagen geleden uit de hand gelopen. Daarom is ze nu uit huis geplaatst. Haar moeder krijgt nu behandelingen enzo. Het verhaal is dus dat haar vader niet haar echte vader is,maar dat weet ze zelf niet.  Vlak voordat ze werd geboren is haar echte vader weg gegaan. Nu is haar moeder getrouwd met het broertje van mijn moeder. Voor haar is het als haar echte vader, want ze heeft nog nooit haar echte vader gezien en weet het ook niet. Nu is het dus uit de hand gelopen, want haar moeder is mentaal ook niet op orde. Ze heeft 2 kleine zusjes, van 3 en 5. Die zijn niet uit huis geplaatst. Eerst was ze geplaagd ergens best wel ver, maar nu hebben mijn oom en tante besloten om haar in huis te nemen. Ik zit ook bij mijn neef, dus het kind van waar ze nu is geplaats, in de klas.Waar ze nu is geplaatst, dus mijn oom en tante, hebben dus 2 kinderen. 1, neef, zit in mijn klas, en de andere, zijn zusje,mijn nichtje dus, is 11 en zit in groep 7.Maar morgen vieren we mijn verjaardag eigenlijk, maar we weten niet of dat handig is met deze situatie. Heel misschien als het uit de hand loopt dan denken mijn ouders erover na om de 2 kleine in huis te nemen, aangezien ik een hele goede band met ze heb. Ik weet alleen niet of ze bij hun zus willen zijn maar ik weet niet of dat handig is… want ze heeft wel een slechte invloed op de 2 kleine, met woorden en gedrag enzo. Dus ik weet het echt niet. Ik heb wel een goede band met haar enzo. Ik vind het zelf ook heel rot en ik ben bang ook voor mijn 2 kleine nichtjes, haar zusjes. Ik hou wel echt van ze en ik weet niet of we nu überhaupt mijn verjaardag nog gaan vieren. Ook omdat ze anders weer ruzie krijgen enzo. Heeft iemand misschien tips of iets? Ik moest het gwn ff kwijt. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • 12 december 2024

Wow jeetje wat heftig en ingewikkeld allemaal! Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen eerlijk gezegd maar ik wens je heel veel sterkte toe! 

Liefs 

Anoniem789 

Mushroom123
Forum|alt.badge.img+3

Hey, dankjewel voor je reactie 💕, het is uiteindelijk wel allemaal goed gegaan.

alleen helaas gaat het nog steeds niet helemaal goed in de hele situatie. Ze is opeens heel close geworden met 1 van m’n “beste” vriendinnen. Ik denk dat het vooral is omdat ze dan closer word met een jongen. We hadden voor de vakantie kerstgala en toen bleef ze de hele tijd met haar en ze zijn niet 1 keer gaan dansen ofzo. Laatst met oud en nieuw ging het ook helemaal mis. Waar ze dus nu woont zijn ze allemaal ziek geworden. Ze zei dat ze zich wel prima voelde en dat ze wou dat haar vader haar zou ophalen. Later belde mijn oom haar vader en zei zo van “Jo ze zegt wel dat ze zich prima voelt maar ze heeft nog 38,7 graden koorts, ik vind het beter dat ze thuis blijft.” Ze kregen een beetje ruzie en zij werd boos. Oud en nieuw was bij ons en het was helemaal niet zo leuk. Haar ouders waren voor het eerst met z’n allen (met de kinderen erbij dus) uiteten gegaan. Zonder haar dus. Normaal gingen haar ouders altijd alleen. Wat. Ik ook een stomme actie van haar moeder vind is dat ze letterlijk nadat ze uit huis was geplaatst, echt een paar dagen later, haar profielfoto meteen veranderde. Eerst was het met haar dochter die dus uit huis is geplaatst, en nu veranderde ze m naar precies dezelfde foto, echt zelfde plek zelfde àlles posities enzo ook, maar dan met haar andere dochters. Dat vond ik wel echt stom eerlijk gezegd. Ze hebben nu ook gedoe enzo met zakgeld en dat soort gedoe. Nu is het dus uitgegaan, dat meisje waarmee ze nu close is, zij en haar vriendje. Nou is de beste vriend van hem toevallig ook m’n neef (waar ze nu dus tijdelijk woont, bij hem) en hij zei dat het kwam omdat ze niet altijd eerlijk was tegen haar. ZIJZELF (die is uit huis geplaatst) zegt dat hij (dat vriendje) HAAR leuker vond en daarom het heeft uitgemaakt. 

Heel veel gedoe en veel leugens dus. Ik snap er helemaal niks meer van. Ben ook bang dat ze tussen onze vriendschap komt, ze heeft al een paar dingen gesnitcht en het verhaal ook helemaal vervormd. Ze probeert echt tussen mij en mijn vrienden in te komen want ze heeft ook al een aantal leugens verteld, dat m’n andere vrienden zeiden dat ik niet te vertrouwen ben en dat ik over haar heb geroddeld. 
Nou, ik weet het niet meer hoor. Zit er zelf ook wel mee, eerlijk gezegd…

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • 4 januari 2025

Jeetje wat een verhaal zeg

Naast het feit dat uithuisplaatsingen altijd een gedoe zijn is het ook wel wat hoe het invloed heeft op de hele familie, en niet alleen degene die thuis wonen. 

Ik denk dat het beter is om alleen te focussen op je eigen cirkeltje en je vrienden. En verder niet de ouders van je nicht of haar jongere brusjes. Puur omdat jij er niet zoveel in kan veranderen. En probeer niet te opgefokt te raken door je nicht. Want ze gaat volgensmij ook door vanalles heen en is het waarschijnlijk op jou aan het afreageren. Niet fijn maar je kan er niks mee. 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen