nare situatie, naar voorgevoel

  • 24 June 2021
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

hoi allemaal

ik ben een meisje van 15

ik ben de laatste  tijd  heel erg bang dat mijn ouders iets overkomt een soort van naar voorgevoel

alsof er een dreigende wolk boven me hangt

ik weet niet is dit normaal

ik durf absoluut niet met mijn ouders te praten

ik bang dat ze misschien gaan huilen of boos worden

ze zijn erg onvoorspelbaar

en nou ja ik kan er niet tegen als volwassenen huilen

ik weet dat volwassenen ook mensen zijn

1 gedachte blijft de hele tijd in mn hoofd

tijdens een onderzoek met een man die ook met mijn moeder heeft gepraat hoorde ik dat mijn moeder me vroeger heeft geslagen ik wist dit niet en was geschokt toen ik het hoorde mijn moeder had beloofd geen geheimen voor me te hebben toen ik hoorde dat ik een stiefopa heb en een echte maar dat is weer een ander verhaal ik hou zielsveel van mijn moeder maar waarom zegt mn moeder dit niet tegen mij ik durf nu niet goed naar huis

heeft iemand tips

 

gr een verdrietig en bang meisje


2 reacties

Hey! Wat verschrikkelijk zeg :(

Het zou kunnen dat je moeder het voor je heeft verzwegen uit schaamte voor wat ze heeft gedaan. Misschien was ze ook bang dat je inderdaad geschokt zou zijn en een dubbel gevoel over haar zou krijgen. Jouw reactie is echt niet gek trouwens! Hoe verwarrend het ook voelt, je kan inderdaad zielsveel van iemand houden en toch verdrietig of geschokt zijn om wat ze hebben gedaan.

Ik denk toch dat je het er met je ouders over moet hebben, hoe eng het ook is. Volwassenen zijn inderdaad ook mensen, en iedereen voelt zich weleens verdrietig of boos. Emoties mogen er zijn, ook die van jou. Je hebt het recht om te laten blijken dat je je zo voelt, en dat je hierover piekert. Het hoort thuis veilig te zijn om dit met elkaar te delen. En misschien lucht dit achteraf juist op, en krijg je ook meer inzicht in de hele situatie.

Als je hierover wilt praten, maar liever nog niet met je ouders, dan kun je ook altijd de kindertelefoon bellen :)

Over dat voorgevoel, misschien is eerder een angst om de mensen te verliezen van wie je houdt. Heb je vaker zulke voorgevoelens, en komen die ook uit? 

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. Heel veel sterkte❤️

 

Reputatie 3
Badge +1

heyy.

Wat jammer dat je dit mee maakt. Misschien heeft je moeder er heel veel spijt van en durft ze het niet te zeggen of is ze bang om je kwijt te raken. Ik weet zeker dat ze heel veel om je geeft net zoveel als jij van haar houdt en waarschijnlijk wel meer.

Ik zou het met een vertrouwens persoon bespreken. Die gene kan het dan samen met jou aan je ouders vertellen zodat je het niet alleen hoeft te doen. Want je bent niet alleen he!!

 

liefs mij xx

Reageer