Hey allemaal,
ik ben een meisje van 14 jaar en heb echt wat advies nodig. Mijn vader is dus narcistisch. Hij is alchohol verslaafd en ‘‘sigaretten verslaafd’’. Hij heeft dus alles wat het narcisme nog erger maakt. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon vooral bij mijn moeder. Als ik naar mijn vader ga dan ben ik de hele tijd bang en gespannen. Ik weet niet hoe het gaat aflopen omdat alles afhangt van hoe hij zich voelt. Hij werkt al zijn frustraties uit op mij en kleineert mij helemaal. Het is altijd mijn schuld en hij is het slachtoffer. Hij is de belangrijkste en de machtigste. Hij houd ervan wanneer hij ziet dat ik bang en machteloos ben. Ik heb dus behalve mijn moeder niemand om mee te praten, ik heb geen vrienden op school en word altijd buitengesloten terwijl ik probeer altijd mijn best te doen voor anderen. Ik voel dat ik door hem al mijn zelfvertrouwen en mijn persoonlijkheid kwijt aan het raken ben. Ik ben heel traag mijzelf aan het verliezen en ben bang voor de toekomst. Ik ben constant op mijn hoede en schrik bijna van elk klein dingetje. Ik zie mijn moeder vaak huilen omdat zij zichzelf in mij ziet. Zij weet hoe het voelt om door hem je eigenwaarde te verliezen en gebroken te worden. Dit klink erg maar ik zou graag hebben dat hij gewoon dood gaat. Als je dit nu leest dan wil je echt bedanken om mij verhaal te lezen. Ik zou hier wel een boek over kunnen schrijven. Ik hoop echt dat jullie advies of tips voor mij hebben. Ik wens jullie nog super veel succes met alle dingen in jullie leven. En ik hoop dat jullie nog veel leuke momenten gaan beleven
liefs lemon_girl