Vraag

Narcistische moeder?

  • 29 August 2017
  • 4 reacties
  • 1149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik ben er vrij zeker van dat mijn moeder een narcist is. Ik heb jaren lang gedacht dat het aan mij lag, dat mijn broer gewoon beter was dan dat ik was, dat het gewoon komt omdat ik zo'n rotkind ben dat ik mijn moeder altijd laat huilen. Dat die slagen mijn schuld waren. Maar nu kwam ik per toeval een verslag tegen "de narcistische ouder" en met tranen die over mijn wangen rollen lees ik maar al die verhalen van andere mensen en verslagen en het lijkt net alsof ze het over mijn moeder hebben, zoveel lijkt het er op, ze liegt over dingen, ze chanteerd, ze legt altijd de schuld op anderen, is jalours en zo kan ik wel door gaan. Ze kan niet met andere vrouwen omgaan omdat die het zo zien. Ze gedraagt zich als een kind , geen discussie willen aan gaan of gesprek. Ik boei niet, ik wordt geneegeert en gekleineerd.
En als ik tegen haar in ga krijg ik te maken met mijn vader, de gene die meestal de klappen uitdeelt, want hij ziet niet dat ze zo is, hij wordt ge controllerd met sex. Ik mag nooit alleen zijn met hem, maar als we alleen zijn, mijn vader en ik, lijken we een echte familie maar zodra mijn moeder belt of komt is het klaar.
Ik voel me vreselijk, want ik kan het aan niemand kwijt, ik durf niks omdat ik te bang ben voor wat ik zal krijgen. Mijn school lijdt er onder, mijn vriendschappen en ik lijdt er onder mentaal, ik voel me rot en begin zelf te denken dat ik straks nog aan depressie lijdt. Ik wil weg uit huis maar kan nergens naartoe, ik wil er met iemand over praten maar dankzij haar duw ik iedereen weg. Ik zit vast, opgesloten in haar spel, ik kan niks want zij bedenkt de regels. Ik zat te denken aan een psychiator maar hoe moet ik dat in godsnaam regelen. Hoe kom ik uit deze situatie want ik kan niet het huis uit als 14 jarige.

4 reacties

Wat een heftig verhaal Nirvanah,
Ik snap dat je in een erg lastige situatie zit met je moeder die zich zo gedraagt en je vader die het niet geloofd. Heb je het er al wel eens over gehad met je vrienden of met je mentor op school? Met mensen praten kan erg helpen en zeker vertrouwenspersonen. Zij kunnen je vaak ook verder helpen. Je hebt ook nog de kinderbescherming..... Als het zo erg is dat je word geslagen depressief word en zelf niet meer thuis kan wonen kan je volgens mij ook nog met hun contact opnemen en kun je eventueel uit huis worden geplaatst...

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen! maar ook ik ben geen expert hierin! Wel weet ik uit ervaring dat praten met een vertrouwenspersoon heel erg kan helpen! (zowel bij grote als bij kleine problemen)
Hoi!

Wat een vervelende situatie :(
Je moeder klinkt inderdaad narcistisch, en ze beïnvloedt op een negatieve manier heel jullie gezin. Dat moet stoppen.

Een psycholoog, psychiater of gezinsbegeleider kan je zeker goed helpen, en ik snap dat je niet weet waar je die moet gaan zoeken. Daarvoor zijn er mentors. Kun je met je mentor praten? Heb je daar een goede band mee? Of hebben jullie een schoolverpleegster? Die zijn er ook voor je, ze zijn een vertrouwenspersoon en hebben zwijgplicht, dus mogen niets aan je ouders vertellen, ook niet aan je moeder, tenzij ze denken dat het een gevaar voor je vormt.

Het klinkt vast allemaal heel eng, naar je mentor of schoolverpleegster stappen en daar alles uitleggen, maar ze zijn er voor je, voor jongeren die op zoek zijn naar meer hulp. Ik geloof er echt in dat die je kunnen helpen.

Jij en je gezin verdienen een betere situatie. Je kunt best zo snel mogelijk ingrijpen, dan voorkom je zelfs misschien een depressie. Jij verdient een beter gezellig gezinsleven. De school heeft ervaring met dit soort situaties.

Succes!

Groetjes
x
Heel erg bedankt, ik zal dan proberen met mijn mentor het er over te hebben, dat zal wel wat moeilijker gaan aangezien ik mijn mentor pas net heb.
Maar ik denk dat ik ook wel snap waarom mjjn moeder zo is, als kind heeft ze in een pleeghuis gewoond en nooit veel aandacht gekregen en nooit echt kind kunnen zijn, misschien dat het daaraan ligt.
Reputatie 3
Badge

Ik heb precies dezelfde moeder….

Ik weet niet echt een oplossing maar wens je wel veel geluk!

Reageer