Vraag

Moslim ouders bepalen hoe ik leef

  • 23 August 2023
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Hi, ik ben 16, meisje  met moslim ouders. Ik zelf geloof niet. Mijn ouders hebben mij niks aangeleerd over het Islam geloof en ik weet er dus niet veel van, maar toch mag ik geen korte broek dragen of crop tops. Ik mag geen piercing, niet zwemmen, vrienden zijn met jongens. Ik krijg hierdoor ook mentale problemen en ik weet niet zo goed wat ik moet doen


2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Misschien kan je proberen incontact te komen met een therapeut of psycholoog voor hulp. Daar heb je wel je ouders voor nodig maar misschien als je het vraagt kan het gewoon gebeuren. Ik weet niet uoe ie ouders zijn met onderwerpen zoals mentale gezondheid maar voor mijn gevoel zijn ze niet al te positief. Je kan ook met een vriend of vriendin praten om uit te vogelen hoe je met dit om kan gaan. Misschien kan je ook nog eens proberen om het met je ouders hierover te hebben. Dus dat je vraagt wat de redenen hierachter zijn. Je kan dan van te voren op een blaadje schijven wat je wilt vragen zodat je het niet vergeet. 

Hoop dat dit heltpe!

@flowsyy_

Hallo!

Wanneer ouders gelovig zijn willen ze ook dat hun kinderen dezelfde religie aanhouden, sinds de ouders geloven in Hemel en Hel en ze niet willen dat hun kinderen in Hel eindigen. Nu zeg je dat jouw ouders je niet veel over Islam hebben verteld, dus begrijp ik dat het voor jou problemen oplevert. Wat ik je zal aanraden is meer over Islam te leren, zodat je begrijpt wat hun motief is om te geloven. Vertrouw me, zodra je Islam bestudeert, dan zal je begrijpen waarom je ouders en vele andere mensen moslim zijn. Ik zal je achterlaten met 1 video die je hartstikke veel zal helpen In Sha Allah. 

Doeg!

 

 

NB Link  van het filmpje in YouTube verwijderd. De Kindertelefoon is verantwoordelijk voor alles wat op het forum wordt geplaatst. De Kindertelefoon kan niet instaan voor de inhoud van het geplaatste filmpje.

Reageer