Vraag

moslim

  • 31 January 2021
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Badge

Hoi iedereen,

Ik ben een meisje van 14, ik wil heel erg graan moslim worden mijn ouders vinden dit mogelijk te accepteren,

 nu is mijn mentor zelf ook moslim en gaat het momenteel ook niet heel erg lekker met mij en ze zegt als school en je leven weer op orde is ga ik je veder helpen met moslim te worden, 

nou prima fijn dat ze dat wil doen, ik denk momenteel al een jaar er aan om moslim te worden maar mijn ouders zeggen waarom wil je zo graag moslim worden nu zegt me gevoel dat gewoon dat het mij compleet maakt,

maar dat vinden mijn ouders geen goeie reden, dus hier mijn vraag aan jullie hebben jullie een goed argument die ik kan gebruiken waarom ik moslim wil worden,

alle argumenten die je zelf zou gebruiken zijn welkom.

 

Even wat over mij om wat argumenten op te doen 

 

Ik weet wat ik wil en dat gaat me dan ook lukken 

Ik ben iemand met een eigen wil

ik ben hooggevoelig 

ik help hulp van mensen als het moeilijk gaat 

 

 

alvast bedankt Katarina xx 

 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je ouders zouden je keuze moeten respecteren, maar wat je ook kan doen is wachten tot je 18 bent en je alle macht over jezelf hebt....

Reputatie 7
Badge +19

Ja inderdaad, precies wat @Flopflop13 zegt. Je kan niet meer doen dat gewoon vertellen wat je wilt en voelt. Ze hoeven het niet te begrijpen maar ze moeten het wel respecteren.

Hey Katarina, 

 

Wat fijn dat je je zo thuis voelt in dat geloof. Maar misschien helpt het je, om eerst alles te onderzoeken voordat je een beslissing neemt. Ik stuur een linkje mee wat gaat over, maakt het God iets uit welk geloof je hebt? Misschien kan dat je een beetje helpen.

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/god-heeft-goed-nieuws/weten-wat-ware-geloof/filmpje-waar-geloof-bijbel/

Heel veel liefs, 

 

Brown eyes 

 

Reputatie 1
Badge +1

Hey meid,

 

Je moet goed hierover nadenken. Dit gaat een grote invloed hebben op je hele leven. JOUW leven. Je ouders zullen het nu moeilijk vinden maar later zouden ze er gewend aan raken. Allah (swt) heeft jouw dit geschenk gegeven. Zoals je misschien weet is dit leven een test. Wat jij op dit moment meemaakt is dus ook een test. Zul jij jouw ouders jouw geluk (je zegt namelijk dat je je compleet gevoeld door dit geloof) weg nemen? Ik zou er nog eens goed over nadenken. Op YouTube kun je veel filmpjes bekijken over andere moslimas die zijn bekeerd en wat hun ouders ervan vonden. Neem zeker je tijd en denk er goed over na. Moge Allah (swt) je in shaa Allah helpen.

 

Groetjes xxx

Reageer