Vraag

Mommy/daddy issues

  • 3 March 2024
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik ben een meisje van 14 en ik heb een beetje last van problemen thuis.

Geen zorgen, heel serieus is het niet. Er is geen fysiek geweld of ongewilde aanraking.

Ik weet dat dit een lange tekst is maar het zou helpen als je me toch kunt helpen.

Laat ik beginnen met mijn moeder:

Mijn moeder is echt de belangrijkste persoon voor me, want ze doet heel veel voor me. Maar ze heeft tegenwoordig moeite met liefde, en ze staat er bijna haar hele leven al alleen voor, en ze is ook een weduwe (haar man/mijn stiefvader is overleden). Dus het leven staat er voor haar niet perfect voor maar ze heeft ook autisme, wat ervoor zorgt dat ze moeite heeft met het zien van gevoelens bij mensen, en daar val ik ook onder. Dus soms begrijpt ze al niet goed wat er met me is maar dus snapt ze ook niet hoe ht er voor mij uitziet. Want mijn leven is nou ook niet helemaal perfect: ik ben het 'stille meisje’ in de klas, dus eigenlijk praat bijna niemand tegen me, mijn cijfers zijn niet helemaal top, en meer. 

Soms ziet ze dus ook niet wat ik eigenlijk doe hier in huis. Want omdat zij een alleenstaande moeder is voor 2 kinderen (wat echt niet makkelijk is, geloof me) moeten ik en mijn zus haar helpen in huis met klusjes en dat soort dingen. Nu vind ik dat geen probleem maar, ik was laatst een beetje ziek en bleef dus een dagje thuis en toen heb ik als verassing voor haar het hele huis opgeruimd. En toen ze thuis kwam zei ze heel lief bedankt, en de volgende week was het hele huis weer vies en rommelig terwijl ik mijn eigen rommel had bijgehouden.

Dat is niet eens het ergste;

Die week toen het huis weer rommelig was, zei mijn moeder tegen ons: 

Jullie kunne toch wel eens een keer iets voor me opruimen? 

En een andere keer zei ze tegen mijn zus, toen ik boven was (ik hoorde het)

Nou ik vind dat *mijn naam* ook wel is een keer iets kan doen, want ze zit de hele tijd te nietsen.

Dat vond ik echt heel moeilijk en ik was de 4 dagen erna de hele tijd verdrietig.

Mijn vraag bij mijn moeder is: 

Heeft iemand hier ervaring met autistische moeders/ander iemand? Kun je me tips geven?

 

Dan gaan we door naar mijn vader:

Mijn vader is een ietsjes groter probleem.

Ik vind mijn vader heel lief enzo maar, hij is gewoon heel manipulatief. 

En hij heeft zelf een beetje geld en gezondheids-problemen

Dus ik heb een halfzusje die heel lief is maar, altijd als ik bij mijn vader ben moet ik voor haar zorgen dus:

Met haar spelen, voor haar koken (ontbijt, lunch) en als we ruzie hebben moet ik het zelf oplossen. Eigenlijk zijn ik en mijn zus dus de ouders van mijn zusje, niet mijn vader.

Nu dat al een probleempje is omdat voor een kind zorgen terwijl je 14 bent, veel energie kan kosten, heb ik nog een probleem. Mijn vader is manipulatief en dat kan gewoon echt moeilijk zijn, ik kan het alleen niet zo goed uitleggen, want hij houdt echt heel erg van ons maar ja..

Dus mijn vraag hierbij is: heeft iemand ervaring met manipulatieve/toxic mensen? Kun je me helpen/tips geven?


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Heyy!! Mijn ouders zijn gewoon nog bij elkaar maar ze zijn heel vaak wel boos tegen mij. M’n zusje dan helemaal niet.. dat heb ik dan.. en ik weet hoe het voelt ik ben niet zo’n net persoon en m’n zusje die doet ook al tijd zo vervelend over mij praten. De tip is van mij miss is het helemaal niks maar op Google zoeken en kindertelefoon appen/bellen heb ik laatst gedaan ( appen) en ik hoop dat je iets kunt doen hiermee met deze informatie en ik wil zeggen dat je me heel aardig lijkt! En je doet het super goed! Maar sommige mensen weten dat niet.. tja als je nog vragen hebt over iets anders ofzo en over dit mag je altijd nog vragen liefs, E 

Reageer