Vraag

moeite met het tegen me ouders zeggen

  • 5 November 2021
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 14 en zit in 3 Mavo.

Ik had laatst een toets Duits die ging niet zo heel goed eigenlijk, ik had geleerd dat wel maar niet zo goed dan is het ook niet raar dat ik een 4.3 gekregen heb maar na de toets vroeg de docent me naar haar toe.

ze vroeg me of ik moeite had met duist ik heb er geen moeite per se mee zei ik ik heb gewoon als ik een toets heb dat ik dan dichtklap en niks meer weet.

van haar moest ik met mijn mentor gaan praten erover en dat heb ik vandaag gedaan van hem moet ik een mail naar hem sturen met de preciese uitleg en hij stuurt het naar de leerling decaan of zoiets.

Maar nu ben ik dus bang om het tegen mijn ouders te zeggen want misschien had ik het van hun anders moeten aanpakken of niet eens tegen mijn mentor moeten zeggen.

Ik weet nu niet of ik die mail nou moet gaan sturen en zo ja hoe moet ik het tegen mijn ouders zeggen.

ik vind het altijd al lastig om dingen tegen mijn ouders te zeggen want ik ben altijd bang dat ze boos worden.

ik weet dus nu niet wat ik moet gaan doen ik hoop dat iemand van jullie nu wat advies voor mij heeft.

 


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Ik ben zelf ook 14 en zit in 4 vwo, ik vind het ook altijd moeilijk om dingen tegen mijn ouders te zeggen, dus ik snap je volledig. Het komt ook indd wel voor dat je soms kan dichtklappen tijdens een toets, hoe goed je ook geleerd kunt hebben, soms kan je zoveel stress of spanning krijgen (wat ook door toetsen wordt veroorzaakt) dat je dichtklapt en geen antwoorden meer terug kunt halen in je hoofd. Dat heb ik zelf ook….. maar ja ik snap niet helemaal waarom je nu een mail moet sturen naar je mentor, want zo vreselijk erg is het ook weer niet als je een keer een minder cijfer haalt, dus als de decaan nu helemaal alles gaat controleren…..ja ik weet niet hoe ver ze daar mee komen lmao

Ik zou zeggen, kies zelf of het goed voelt om zo’n mail te sturen naar je mentor, als je het wel doet, dan luister je naar hem, maar dan voer je misschien voor jezelf de druk op om het tegen je ouders te zeggen. Ik weet niet hoe jouw ouders zijn, of ze streng zijn enz, maar als je het hen uitlegt dat je dichtklapte tijdens de toets en wel had geleerd, dan zouden ze vast niet heel boos worden, lijkt mij.

En als je de mail niet stuurt, zou je school dat eigenlijk ook moeten accepteren, want bij iedereen kan dit weleens gebeuren en je hoeft er dan ook niet gelijk zo’n heel ding van te maken, wat jouw docent eigenlijk heeft gedaan. Maar als je mentor dan terugkomt met “waarom heb je die mail niet gestuurd”, dan kan je altijd zeggen dat je denkt dat het in het vervolg niet meer zal gebeuren en dat het kwam door de spanning.

hopelijk heb je iets aan dit antwoord haha

xxx

hey, 

ik zit in 1 vwo en stuur altijd gewoon een appje naar mn ouders als ik op school ben. dan hoef je het niet te zeggen. vaak als ik thuiskom zeggen ze er geen woord over. misschien kan jij dat ook proberen.

Reageer