Vraag

moeilijke thuissitatie

  • 23 April 2020
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben Sharon ik ben 16 jaar oud en bijna 17..

ik ben n paar jaar geleden flink depressief geweest en ik zit hier nog steeds soms mee omdat ik er nooit echt hulp voor heb gehad.. ik ben gepest geweest op school en alles zat tegen vooral mijn situatie thuis.

mijn vader had een burn-out en mijn moeder was zelf ook volgens mij depressief.. nu hebben ze allebei een baan en was er meer rust thuis. volgende week is de laatste werkweek van m’n moeder want ze gaat opnieuw een opleiding doen in september dus we zien elkaar een stuk meer..

ik heb in de tijd dat ik thuis was en m’n ouders werkte veel huishouden gedaan en veel avonden alleen gegeten ( minstens 3 per week ) dat deed mij veel en gaf dit ook aan bij mijn ouders maar ze boeide het niks.. ze zijn soms zo gemeen tegen mij.. ik heb een spierziekte waardoor ik veel pijn heb en heb ADD waardoor ik soms niet goed kan nadenken.. 

soms schelden mijn ouders me voor geen reden uit en zeggen dat ik niks kan en niks doe en ze me liever weg hebben.. ik weet niet wat ik fout doe maar met ze praten kan ik niet..  ik heb het gevoel dat ze me haten en dat ik beter weg kan gaan maar ik durf het niet.. 

 

ik weet niet goed wat ik moet doen en ik ben vooral bang voor de situatie die gaat komen nu mijn moeder meer thuis is.. 

 


1 reactie

Als eerste heb ik heel veel respect voor jou. Je hebt veel meegemaakt zie ik dus het is niet gek als je daar af en toe nog last van hebt. Als je advies nodig hebt over je depressies of gedachtes kun je professionele hulp zoeken maar als je wilt kan ik je ook helpen. Ik heb er ervaring mee. Hoe je ouders tegen je doen vind ik echt onredelijk. Het zou best kunnen dat ze door hun eigen problemen ook naar jou uitvallen. Maar dat betekent niet dat jij het altijd schuld bent. Ik vind het echt erg voor je dat je een spierziekte hebt en pijn. En ook ADD. Dat moet niet makkelijk zijn.  Ik zou hier wel hulp voor zoeken als je dat nog niet hebt. Hier of ergens anders. En wat betreft je moeder kun je misschien muziek gaan luisteren of gaan lopen of dingen doen die je leuk vindt. Trek je niet te veel aan van de dingen die ze zegt. Niemand is een slecht mens en je verdient het om gelukkig te zijn ❤️❤️Keep going

Reageer