Mijn moeder is vreemd gegaan, en daardoor heb ik nu veel problemen. En mn broertjes en zusjes ook. Nu komt het er ook nog bij dat we met zn zeven thuis zijn. Ik weet ook niet of het normaal is, maar bij mn vader zit zoveel boosheid dat hij van alles kapot gemaakt heeft. Zoals onze deur en mn moeders telefoon. Ik denk ook dat mn moeder stiekem nog contact heeft met diegene met die ze vreemd gegaan is, ook al zegt ze van niet. Ook gokt mijn moeder de laatste tijd, wat ze eerder nog nooit gedaan heeft. Daar heeft ze al honderden euro's mee verloren. Er is ook nog veel meer gebeurt maar ik vind het moeilijk om daar over te praten. Ook met mn vriendinnen praat ik nergens over, dat heb ik wel een keer geprobeerd maar ze leken niet te luisteren. Dat kwetste me heel erg. Op school gaat het ook niet helemaal goed, mn cijfers zijn echt heel erg om laag gegaan en ik kan me slecht concentreren. En corona maakt het nu alleen maar erger. Waarschijnlijk kunnen jullie me ook niet helpen, maar dit lucht gewoon mn hart.
Hey Anoniemje06
Goed dat je je hart even gelucht hebt. Ik kan me voorstellen dat dat nodig was. Het lijkt me namelijk niet gemakkelijk waar je zoal mee zit.
Niet prettig dat er thuis zulke spanning heerst. Dat je vader spullen sloopt is trouwens niet ok. Ik hoop dat hij snel tot rust zal komen, en dat hij verder geen van jullie pijn zal doen. Is dat al eens gebeurd; dat je vader een van jullie pijn heeft gedaan?
Aangezien er nog wat zaken spelen, zoals je moeder die gokt en de dingen waar je moeite hebt met over te praten, lijkt het me verstandig om een vertrouwenspersoon op te zoeken. Zo’n vertrouwenspersoon kan je vinden in de familie, op school, bij de huisarts, enzovoort. Heb je soms een goede band met je mentor? Je mentor kan je altijd aanspreken of mailen.
Aangezien je schoolwerk lijdt onder deze situatie, lijkt het me in ieder geval verstandig om school in te lichten over wat er gaande is. Op die manier kunnen ze hier begrip voor opbrengen, en je bijstaan waar nodig. Trouwens jammer hoe je vriendinnen niet leken te luisteren, wanneer je hen in vertrouwen probeerde te nemen. Wel dapper dat je hierover een gesprek begon.
Als je graag je hart zou luchten in een chat- of belgesprek, kan dat bij de Kindertelefoon. Daar kan je in vertrouwen kwijt wat er speelt.
Gr. Kenshin
Nee mn vader heeft ons nooit pijn gedaan, en dat zal hij ook nooit doen. Mijn vader heeft vroeger ook niet echt een fijne thuissituatie gehad, dus misschien dat dat ermee te maken heeft dat hij zo zijn boosheid uit. Maar over dat praten met iemand met mn mentor ofz. Ik denk dat dat zelfs gaat moeten, omdat onze familie zich er is mee gaan bemoeien. Mijn tante heeft de kinderbescherming gebeld, en de kinderbescherming vervolgens mijn ouders. En nu gaat de kinderbescherming mijn school bellen. Maar ik vind het heel eng om het tegen iemand te vertellen, zoals hier weet niemand wie ik ben. En ik ben bang dat als mn mentor het weet dat dan binnen no-time iedereen het weet.
Je tante heeft de kinderbescherming ingelicht. Dan kan het inderdaad dat school vanzelf op de hoogte zal worden gesteld. Echter verwacht ik dat school heel discreet met deze info zal omgaan. Bijvoorbeeld niet zomaar elke leerling zal ervan weten; daar hoef je je alvast niet ongerust om te maken.
Als er sociaal werkers of iets dergelijks van de kinderbescherming zouden langskomen, vertellen jullie best eenvoudig eerlijk wat er de laatste tijd speelt. Praat gerust openlijk over wat de situatie is, zodat jullie zo goed als mogelijk geholpen kunnen worden.
Gr. Kenshin
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.