moeilijke ouders

  • 7 March 2022
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ochtend:

 mijn moeder zegt de laatste tijd dat zei mij iedere keer moet wakker moet maken (wat helemaal niet zo is) en dat ze iedere keer in de ochtend alles voor mij moet doen (wat ook niet zo is ze had 1 keer ofzo m’n brood gesmeerd) en vanochtend werd ik wakker en 5/7 minuten later loop ik m’n kamer uit en dat kwam ze al naar mij toe ofzo en begon ze gelijk te schreeuwen van Ja ik moet toch niet altijd iedere keer alles voor je te doen ofzo (ze was vgm boos omdat ze denkt dat ik niet precies bij m’n wekker was opgestaan ofzo) en ze was ook boos ofzo omdat er 4 keer een wekker afging (zij zet m’n wekker (heb een nieuwe wekker) dus zij had m 4 keer gezet ofzo) en ik word natuurlijk pissig omdat ze boos op mij word terwijl ik werkelijk niks doe. En m’n ouders waren ook echt heel boos op mij omdat ik te laat was voor school ofzo, en dan wil ik ook m’n tanden poetsen maar dat mocht dan niet ik moest eerst van m’n ouders m’n brood smeren en daarna pas tanden poetsen (ik stond al boven was niet eens beneden geweest (ik wou gwn m’n tanden poetsen nadat ik m’n haar had gedaan)(dit was een paar minuten voor 8 ofzo)) dus ik wou dat niet, maar dat moest van hun, en daarom werden m’n ouders helemaal boos en trok mijn vader mij zo naar beneden aan mijn bovenarms van de trap af en kreeg ik daarvoor een trap in mijn rug. En daarom heb ik m’n telefoon niet voor een week. (Zij zeggen als reden dat ik hem niet heb dat ik mij weer verslapen had ofzo(ze zeggen het niet echt duidelijk waarom) en dat ik tegen hun zo begon te schreeuwen ofzo (wat ik echt helemaal niet vind)) mijn moeder kwam naar mij toe en begint te schreeuwen en verwacht dat ik daarna nog helemaal aardig doe.

Ik vind zelf dat ik eig helemaal niks deed ik begon er niet mee maar en ik deed helemaal niet stom naar hun vind ik zelf 😕

Ik schreeuwde alleen naar mijn ouders toen ze helemaal tegen mij zo aan het schreeuwen waren en mij uitscholden toen ze wouden dat ik m’n brood ging smeren. En ik noem hun dan op dat moment dan autistisch van dat ik dat eerst moet gaan doen maar dan worden ze ook echt helemaal boos. (Zo noemen zij mij ook vaak als ik iets anders doe dan dat zij dat willen,(ik ben niet autistisch)) en ik moet ook altijd gelijk mijn adhd medicijnen nemen want dan ben ik weer normaal volgens mijn vader wat hij vaker zegt.

 

Maar vaak ook als ik zeg dat zij dan vervelend doen ofzo, zeggen ze altijd doe alsof ik het slachtoffer ben.

 

Avond:

nu verdraaien mijn ouders het nog erger.

Mijn ouders worden er net weer opeens boos over vanochtend. En ze zegt nu opeens dat zij mij had wakker gemaakt (wat echt helemaal niet zo is) en dat ik een half uur te laat uit bed kwam, ik was om half 7 wakker (ik moet om half 7 opstaan) en kwam om 6:37 mijn kamer uit, toen zei mijn moeder dat ik 10 minuten te laat uit mijn kamer kwam, en nu is het een half uur. Toen zei ik zo van: “ waar heb je het over, ik kwam je vanochtend als eerst op de gang tegen toen ik mijn deur open deed.” Op de gang werd ze echt gelijk ook boos op mij van dat ik 10 minuten te laat uit bed gekomen zou zijn. Ik zou echt niet vergeten of ik door mijn wekker ben wakker gemaakt of door haar. En daarop antwoordde ze dat ik psychisch gestoord ben en werd ze opeens echt fking boos waarna zij mij sloeg. En ze brengt ook echt altijd op dat zij dingen voor mij doet maar ik nooit wat terug doe (ze noemen vaak op “wat ik wel niet allemaal krijg”). Ze zei net bijv eerst dat zij mij thee kwam brengen, toen zei ik zo van dat dat helemaal niet waar was en dat ik het gwn gehaald had (ze had gwn 4 bekers ingeschonken) en idk toen begon ze opeens over vorige week vrijdag (dat ik mij toen verslapen had) van dat zij mij iedere keer moet wakker maken. En ze zei ook van nadat ik zo zei van waar heb je het over… van dat zij mij had wakker gemaakt en dat ik nog onder mijn dekbed lag, ik snap echt niet hoe ze hierbij komt want ik keek letterlijk toen ik mijn kamer uit liep (omdat dit de afgelopen paar dagen ook al zo gaat) op mijn telefoon naar de tijd. Gisteren zat ik wel 5 minuten nadat mijn wekker was gegaan nog in bed maar ik zat rechtop met mijn gordijnen half open dus ja ook niet echt wakker gemaakt… 

Ik weet niet echt zo goed wat ik hiermee aanmoet want nu weet ik überhaupt niet meer zeker of het nou wel zo was of niet 😕

 

Zondag:

op zondag had ik slecht geslapen en toen zei mijn moeder dat het mijn eigen schuld was, en om dat ik erg moe was wou ik nog slapen want het was pas half 10 ofzo maar dat mocht niet meer, dus ik bleef toen gwn boven zitten en toen duwde mijn moeder mij zo van de trap af, ik viel niet ofzo belande wel weer op m’n voeten, maar toen wou ik gwn eerst gaan douchen en toen deed ze weer hetzelfde (vgm in totaal 3 keer) (Met die eerste keer erbij)

 

Maar mijn moeder blijft er ook over doorgaan dat zij mij iedere dag heeft wakker gemaakt en dat zij alles voor mij doet, waarna mijn vader net komt met waarom ik er steeds over door blijft gaan, (mijn moeder bleef tegen mij schreeuwen)

Ik ben nu echt helemaal in de war of wat mijn ouders zeggen nou waar is en zij mij nou wakker hebben gemaakt of niet.

Ik weet nu nou niet zo goed wat ik hier mee moet en of dit normaal is of niet

(ik word vaker geschopt, gelagen of uitgescholden)


1 reactie

Badge

Wat enorm kut om te horen! Deze situatie lijkt echt precies op de situatie die ik met mijn vader had. Jouw moeder ontkent de waarheid, en zegt in plaats daarvan dat er hele andere dingen gebeurden. Dat heet: ‘gaslighten’. Hier is een stukje over wat dat betekent. (het is wel in het Engels). Gaslighting happens when an abuser tries to control a victim by twisting their sense of reality. An example of gaslighting would be a partner doing something abusive and then denying it happened. Mensen geven als advies altijd dat je moet praten, maar ik zelf had niet iemand om mee te praten, en wilde dat ook helemaal niet. Wat voor mij heel erg hielp was dat zodra er een ruzie gebeurde, schreef ik direct op wat er was gebeurd (ik deed dat in een word-documentje) Ik deed dat gelijk na de ruzie was afgelopen. Ik schreef op wat er gebeurde en wie wat precies zei. Ik schreef ook de tijden op en tot slot schreef ik op hoe laat ik het had opgeschreven. Op deze manier kon ik precies de waarheid terug kijken. Als hij er dan later op terug kwam wist ik bij mezelf de feiten. Als hij ze begon te verdraaien was ik vaak wel te bang om te zeggen dat hij het fout had, maar ik wist in ieder geval zelf precies wat er was gebeurd. Misschien durf jij wel om het documentje te laten zien aan je ouders en ze te bewijzen dat ze het fout hebben (maar ik snap het helemaal als je dat niet durft).

Ik hoop dat dit hielp! Als je ooit nog iets wilt zeggen of er over wilt praten, kan je dat onder dit berichtje plaatsen 😊

Reageer