Skip to main content

Hoi,

Ik kan heel moeilijk met mijn moeder praten over bepaalde dingen. Ik kan zelfs beter met de moeder van mijn vriendin praten dan met mijn eigen moeder. Ze reageert vaak chagrijnig en boos. Alsof ik iets verkeerd doe. Bijvoorbeeld als ik iets vraag over alcohol of als ik met vriendinnen iets wil gaan doen en als ik iets besteld heb wil ze altijd weten wat het is. Ook wil ze altijd alles weten en ze keek eerst ook vaak in mijn telefoon. Ik wil graag gewoon met mijn moeder praten, ik heb nu het gevoel alsof dat niet mag en dat ik iets verkeerd doe.

Heeft iemand misschien tips?>Of mensen die het zelfde hebben? Ik zou er graag over willen praten.

Groetjes.

Hey

Heel vervelend dat ze alles wil controleren en dat je niet met haar kan praten, Vaak helpt het als je tegen haar zegt dat je het vervelend vindt dat je nooit met haar kan praten en dat ze alles wil controleren, Misschien helpt het als je er achter komt waarom ze zulke dingen doet? Dat ze misschien iets heeft meegemaakt wat haar dwars zit en het op jou af reageert? Als ze boos wordt als je met haar in gesprek gaat kan je misschien hulp vragen aan volwassen zoals je tante want dan kan het anders overkomen bij je moeder, Je kan trouwens ook een code op je telefoon doen en als ze boos wordt en vraagt waarom je dat doet verzin je een smoes bijv dat mensen altijd voor de grap door je telefoon gaat kijken,

Ik wens je heel veel succes en als je vragen hebt of ergens over wil praten zeg het maar :)

Reageer