Moeder zegt dingen over mijn lichaam, hoe stop ik dit?

  • 3 March 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik heb dus een moeder, en ze verteld me de hele tijd dat ik minder moet eten. Soms zegt ze als ik onder een 7.5 heb voor een toets dat ik gewoon moet werken in een café met een korte rok zodat ik geld krijg. Ze zegt ook bijvoorbeeld dat ik een stripper moet worden zodat ik geld kan verdienen. En ze zegt dit niet alleen tegen mij, soms zegt ze het als 'een grap’ tegen vrienden. Een keer zij ze het zelfs tegen een random man die werkte in een winkel. Het is echt goor. Nu eet ik best weinig en skip ik ontbijt zodat ik misschien wat gewicht verlies, zodat ze me niet de hele tijd erover pest. Een keer had ik geen ontbijt en die dag deden we iets bij gym en ik viel flauw. Ik zei het tegen mijn moeder en ze zei:'Ok’. Dat was alles, het boeide haar niks. Ik viel flauw omdat ik niet ontbijt wilde eten, voor haar. Nu moet ik van mijn mentor ontbijt eten, en mijn vader kocht een soort zero sugar vegan muesli reep bs. Ik haat het, ik eet letterlijk stiekem ontbijt op school. Ik wil echt dat mijn moeder stopt met dit soort opmerkingen, ik weet dat ik meer moet eten maar het is zó lastig als iemand je de HELE tijd verteld dat je te veel eet en vaalt op school. Help


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

vervelend :( 

Kan je er met iemand over praten, je mentor bijvoorbeeld? Of je kan een goed gesprek met je moeder voeren en haar uitleggen hoe vervelend je het vindt.

Reageer