moeder wil zelfmoord plegen

  • 30 September 2019
  • 2 reacties
  • 334 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve allemaal,

Er is de afgelopen tijd veel gebeurd. Mijn oma (moeder van mijn moeder) is na een lang ziektebed overleden. Nu heeft mijn moeder geen makkelijke jeugd gehad en heeft ze daar trauma’s aan overgelaten. Nu is het zo dat ze zondag zelfmoord heeft proberen te plegen. Ik zal je de details besparen, maar t was heel heftig. Ze kon nog thuis blijven, want t was net niet genoeg, maar nu is ze net iemand anders. Niet meer de moeder die ik ooit had. Ik heb gelukkig wel 2 oudere zussen die al op zichzelf wonen waar ik heen kan, maar heb ook een pleegzusje waar ik voor moet zorgen. Ik heb wel therapie en ga t ook op school aangeven wat er is gebeurd (er zijn tussen afgelopen jaar april en nu 7 mensen overleden) en dat dit echt heel veel impact heeft gehad.
Veel mensen nemen m’n moeder in bescherming maar zoals mijn oudste zus zei; mishandeld ze ons psychisch. Ze zegt hele lelijke en nare dingen over ons , mijn vader en ik.

Hebben jullie misschien tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Want praten met haar gaat echt niet en we komen er toch niet uit, en ze wil nog steeds dood...

Wat kan ik doen (na alle therapie en praten met zussen en m’n vader en vrienden) voor mezelf? Hoe kan ik met deze situatie omgaan?

Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

Liefs xxx

2 reacties

Dat is niet niks allemaal,

Ik denk dat het verstandig is om een beetje afstand te pakken van de situatie, samen met je pleegzusje. En bijvoorbeeld alleen in het weekend samen met een van je andere oudere zussen op bezoek gaan.

Krijgt je moeder al hulp van een psycholoog? En hebben jullie na alles wat er gebeurd is traumaverwerkingsterapie gehad? Of was jou terapie op een ander doel gericht?

7 overledene, een zelfmoord poging en nog veel meer, in een gezin, is niet gezond. En kan niemand alleen verwerken.


Probeer het beste er van te maken

Veel sterkte en geluk, Ik hoop het beste voor jullie,
LVA
-onnodige quote verwijderd-

Ze is nog thuis, dus m’n pleeg zusje, m’n vader en ik moeten t er wel met dr doen ... afstand nemen is heel moeilijk maar dichtbij komen gaat al helemaal niet...
Mijn ene zus komt morgen, de ander zit zelf niet lekker in dr vel en wil van deze situatie afstand doen wat betreft mijn moeder, niet van ons.

mijn ouders krijgen allebei therapie, en mijn therapie was al voor hoe ik m’n vel zat en alle mensen die zijn overleden etc.

ik hoop dat we allemaal de hulp kunnen accepteren en elkaar niks verwijten, wat mijn moeder tegen ons nu heel erg doet.

bedankt voor je reactie ❤️

liefs x

Reageer