Skip to main content

Hoi,

Ik zit hier al een tijdje mee en weet eigenlijk niet waar ik anders terecht kan. Ik ben eigenlijk niet anders gewend hoe mijn moeder tegen me doet. Ze knijpt, trekt aan mijn haar of geeft soms een klap met haar hand en dat doet ze dan als ik dus niet luister of niet reageer noem maar op. Het is voor mij normaal maar toen mijn vriendin het laatst tegen mij zei begon ik er toch over na te denken. Sinds dat ik naar de middelbare school ben gegaan is het allemaal erger geworden hoe mijn moeder doet tegen me. Sinds toen ben ik ook in behandeling voor depressie en zelfbeschading (nog steeds in behandeling) 

Ik zou graag jullie mening willen horen wat ik kan doen. Het wordt mij gewoon te veel.

Liefs

Hallo RebeccaJV :)

Vervelend! Je kunt praten met iemand die je vertrouwd zoals een ander familielid of bijvoorbeeld je mentor als je dat durft. Je kan ook anoniem praten of chatten met de Kindertelefoon, zij kunnen je dan verder op weg helpen wat je kunt doen.  Het is namelijk niet ok wat zij doet want het is kindermishandeling. 

-TheMightySlayer <3

Hey RebeccaJV!

Wat verschrikkelijk dat je dat meemaakt zeg.. Goed dat je om tips zoekt!

Je kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon als je dat prettig vind. Daar kan je anoniem je verhaal kwijt en de mensen kunnen je daar denk ik goed helpen. Verder kan je als je je onveilig voelt thuis ook altijd contact opnemen met veiligthuis. Wat je moeder doet mag namelijk niet en dit valt onder kindermishandeling.

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Ik wil je de tip meegeven om met iemand te gaan praten over je thuissituatie. Je kan bijvoorbeeld met je mentor praten of met je huisarts, een vertrouwenspersoon op school of een goede vriend/vriendin. Praten helpt namelijk en het lucht echt op. De mensen in jouw omgeving kunnen je dan helpen en steunen en kijken hoe jouw thuissituatie verbeterd kan worden. Als je niet kan/durft te praten zou je ook een brief kunnen schrijven aan iemand dat werkt misschien wat makkelijker.

Je doet jezelf ook pijn en je bent depressief. Het zelfbeschadigen is natuurlijk niet goed voor je en het best is om daar mee te stoppen, maar ik weet niet hoe makkelijk dat zal gaan bij jou.. Je kan eens kijken naar een alternatief voor de zelfbeschadiging. Iets wat je kan doen ipv van jezelf pijn doen als je er drang naar hebt. In dit topic hieronder staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging.. Die kan je eens rustig doorlezen en wie weet staat er wat tussen wat jou kan helpen! Het is op zich niet gek als je niet in een keer kan stoppen met zelfbeschadiging, maar als je langzaam af kan bouwen is dat ook goed!

Verder wilt het je misschien helpen op toch iets leuks te gaan doen.. Als je heel negatief denkt en je gaat iets doen wat jij leuk vind kan dat voor afleiding gaan zorgen. Je kan een lekker stukje wandelen, muziek luisteren of een leuk boek lezen. Iets wat jij leuk vind! Verder wilt het mij helpen om mijn gedachtes op papier te schrijven als het mij allemaal teveel word. Dan schrijf ik als het ware mijn gedachtes uit mijn hoofd op het papier waardoor ik me eventjes wat beter voel. Misschien helpt jou dat ook..

Als je meer wilt delen of meer vragen hebt mag je natuurlijk altijd op het forum komen en je dingen delen. Wij zijn er voor jou!

Sterkte❤️

Groetjes van mij!

Reageer