moeder stopt met roken maar heb zelf een depressie

  • 14 February 2024
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 14

allebei mijn ouders roken. maar mijn moeder gaat nu proberen te stoppen. ze kwam net in mijn kamer om even wat afleiding te krijgen. ze zag er echt moe, verdrietig en hulpeloos uit.

zoals de mensen die mijn topics lezen weten, zit ik in een depressie. ik voel mij 24/7 moe, verdrietig, hulpeloos, bang en boos. 

ik ben bang dat mijn moeder door te stoppen ook boos gaat worden of chagrijnig en dat ze dat zonder het door te hebben op mij af reageert.

ze weet het niet maar ik heb vaak dat als ik even op het punt sta te huilen dan denk ik aan haar, ga ik naar haar toe of kijk ik haar gewoon even aan. maar als zij het stoppen met roken op mij afreageert dan ben ik bang dat ik het zelf niet red.

ik probeer haar zoveel mogelijk te steunen. ik heb haar net een tekenboek gegeven om haarzelf af te leiden. maar ik kan dat niet altijd doen. en op gegeven moment hou ik het niet meer.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Misschien kan je moeder hulp krijgen? Van een psycholoog ofzo?

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik weet niet of dit helpt maar ik vond deze link 

https://www.thuisarts.nl/stoppen-met-roken/ik-wil-nu-stoppen-met-roken#wat-kan-ik-doen-op-moeilijke-momenten

Misschien kun jij of kan je moeder daar tips uit halen of steun zoeken. Sterkte hiermee, lief dat je zo mee denkt met haar trouwens! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben gister terug gekomen van weekend kamp en toen ik terug kwam zag ik allemaal sigaretten liggen. Tijdens het eten zei ze dat ze in totaal maar 3 dingen had gerookt maar ik geloof haar niet echt want er lagen ook allemaal vloeitjes op de bank.

Ik wil me niet te veel bemoeien met van hoe zij stopt maar ik wil ook niet dat ze denkt dat ze tegen mij moet liegen of van mij moet stoppen

Reageer