moeder spreekt zo onduidelijk

  • 1 October 2019
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn moeder praat zó zacht/onduidelijk! Ik word er strondziek van om steeds te moeten zeggen "HÉ?" "HÉ?" "WAT ZEG JE????" En dat 100 keer op een dag. En dan weet ik soms nog steeds niet wat ze zegt... Ik kan er echt kwaad om worden! Als ik met haar boodschappen doe dan zegt ze ook helemaal niks tegen cassiere heb ik gemerkt, dan zeg ik je moet wel iets zeggen hallo of tot ziens "heb ik gezegd" zegt ze dan... Ook kijkt ze je nooit aan. Ik vind dit echt niet leuk meer. 🤦 Begin me echt steeds meer aan te irriteren. Wat doe je eraan?

Ik heb trouwens ook zo'n collega. Ze praat zo snel dat je haar niet kunt verstaan. Mijn baas heeft daar al iets over gezegd tegen haar. Maar na 3 keer "wat zeg je?" Kap ik ermee en negeer ik haar gewoon. Wat moet ik anders? 🤷

2 reacties

Het is inderdaad vervelend om zoiets te hebben.
Maar probeer aan je moeder te vragen of ze in het vervolg iets harder kan praten.

Dat ze niets tegen de cassiere zegt is inderdaad een beetje onbeleefd, maar laat haar maar... En de meeste cassieres vinden het ook niet iets om de hele dag mee te zitten. Er zijn genoeg andere mensen die niets zeggen.

Ik snap best dat het irritant is, maar ik denk dat het beste is al je het maar gewoon laat. Het is niet jouw probleem. Maar dat van je collega of je moeder.
Probeer ze wel duidelijk te maken dat het irritant is. Maar ze kunnen er zelf ook niet veel aan doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes Anna
Reputatie 2
Badge +1
Dat is echt vervelende zeg...
Probeer eens met je moeder te praten. Doe dat niet als ze bv. aan het koken is. Ga gewoon even lekker met een bak koffie en een koek zitten.
Begin wel voorzichtig met vragen. En niet gelijk alles achter elkaar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Reageer